اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

محبت شیعه و سنی از ارکان مواسات /هدف دشمن تفرقه میان فرقه‌ها است

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی مودت و مهربانی میان برادران اهل تسنن و شیعیان را اقدامی مهم و حیاتی دانست و گفت: انگلیس، امریکا و دشمنان اسلام در تلاش هستند وحدت جامعه و امت اسلامی را از بین ببرند.

محبت شیعه و سنی از ارکان مواسات /هدف دشمن تفرقه میان فرقه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده در همایش تقدیر از زائران اهل تسنن امام رضا در بجنورد با اشاره به ارادت علمای اهل سنت به امام رضا اظهار کرد: بنا بر روایات از علمای اهل تسنن، مشهد مقدس و مرقد امام رضا مرجع زیارتی بزرگان این افراد از سراسر جهان مورد زیارت است که نشان می‌دهد علمای بزرگ اهل سنت نسبت به زیارت امام رضا تأکید داشتند.

وی در ادامه افزود: علمای اهل سنت به امامت امام رضا نیز تأکید ویژه دارند و در روایات مختلفی از بزرگان آنان به این موضوع اشاره‌شده است.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی مودت و مهربانی میان برادران اهل تسنن و شیعیان را اقدامی مهم و حیاتی دانست و گفت: انگلیس، امریکا و دشمنان اسلام در تلاش هستند تا با فتنه اختلاف میان شیعه و سنی، وحدت جامعه و امت اسلامی را از بین ببرند.

وی بر مواسات میان افراد تأکید و خاطرنشان کرد: یکی از ارکان مواسات محبت نسبت به یکدیگر است که شیعه و سنی باید یاور و دستگیر یکدیگر باشند و اجازه ندهیم تا دشمن رخنه در این دوستی‌ها و محبت‌ها رخنه ایجاد کند و به اهداف خود برسد.

آزموده تصریح کرد: شیعه و اهل سنت نسبت به یکدیگر توجه دارند و دوستی خود را گسترش می‌دهند و محبت اهل سنت به ائمه نیز محبت ماندگاری است که زیارت پیاده مرقد و بارگاه امام رضا توسط اهل سنت نشان این موضوع است.

تمامی انسان‌های حق‌طلب به پیامبر و ائمه اسلام ارادت دارند

محمد اکبرزاده نیز در ابتدای این برنامه برگزاری این‌گونه جلسات را اقدامی در راستای شناخت سیره نبوی و رضوی دانست و گفت: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کار این است که بتوانیم به سیره نبوی و رضوی عمل کنیم.

وی ادامه داد: گرامیداشت ایام رحلت پیامبر اسلام و فرزندانشان در راستای تمسک به سیره و روش در زندگی این بزرگان دین در مسیر زندگی اجتماعی و فردی ماست.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عرض ارادت ما به پیامبر و فرزندانش اختصاص به شیعیان ندارد و امروز همه حق‌طلبان و عدالت‌خواهان و همه‌کسانی که به انسانیت می‌اندیشند به پیامبر و اهل‌بیت پیامبر در سراسر جهان عرض ارادت و تعلق‌خاطر دارند.

 

وی در انتها گفت: اگر می‌بینیم که برداران اهل تسنن پیاده و سواره به زیارت امام هشتم می‌روند نشأت گرفته از فرهنگ حق‌طلبی و عدالت‌خواهی و حق‌جویی ائمه است.

به گزارش فارس این مراسم با تقدیر از بزرگان اهل تسنن خراسان شمالی که در برگزاری زیارت امام رضا در سال‌های گذشته فعالیت داشته‌اند به‌پایان رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول