اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

محاسبه عقلانی برای جایی است که خدا حاکم باشد

امام‌جمعه انزلی با تأکید بر اینکه اگر مسؤولین بر اساس منفعت‌طلبی تصمیم بگیرد آن تصمیم اسلامی نیست، گفت: محاسبه عقلانی برای جایی است که خدا حاکم باشد، اگر هشت ماه در اتاقی بمانیم و از نزدیک به درد و رنج و مشکلات مردم رسیدگی نکنیم غیرعقلانی است.

محاسبه عقلانی برای جایی است که خدا حاکم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در نماز عبادی و سیاسی این هفته بندرانزلی با اشاره به سالروز حادثه وقایع انزلی در ۲۳ مهر سال ۵۸ اظهار کرد: متأسفانه جوانان و نوجوانان ما در خصوصی این واقعه در شهرستان را نمی‌دانند و باید تلاش شود این واقعه تبیین و تبلیغ شود.

وی با بیان اینکه سیره حکومت پیغمبر اکرم (ص) از نوع خود تا به امروز تکرار نشدنی است و افزود: اساساً هجرت پیامبر اکرم برای بنیان‌گذاری چنین نظامی برای مبارزه جهانی اسلام با کفر و شرک بوده است و ایشان جامعه اسلامی را بر اساس یک برنامه و شاخص‌های منطقی و عقلانی تشکیل داده‌اند.

امام‌جمعه انزلی اولین شاخص مهم در ایجاد حکومت اسلامی توسط پیامبر اکرم را ایمان و معنوی است دانست و بیان کرد: اسلام مهم‌ترین شاخصه‌اش ایمان و معنویت است، این‌یک اصل است و اگر نباشد درواقع هیچ‌چیز نیست.

شمس‌الدین با تأکید بر در جامعه اسلامی آحاد مردم و خصوصاً مسؤولین می‌بایست باورشان به وعده‌های الهی باشد گفت: اتکا به خدا مهم است نه اتکا به کدخدا و امضای فلانی؛ آنجایی که در زمان پیامبر اکرم (ص) به این موضوع ایمان داشتند ولو تعدادشان کم بود با امداد غیبی پیروز عرصه‌ها می‌شدند.

وی با بیان اینکه اگر انسان مجهز به ایمان و باور باشد دیگر برایش فرقی نمی‌کند که تعداد دشمن کم باشد یا زیاد گفت: ما اگر اتکا به وعده‌های الهی داشته باشیم پیروز هستیم متأسفانه در بین برخی مسؤولین تزلزلی در آن‌ها وجود دارد که خود این نشانه ضعف عقلانیت و ایمان است.

امام‌جمعه انزلی صلاح اخلاقی و رفتاری را اصل دیگر در ایجاد نظام اسلامی برشمرد و افزود: امام (ره) تأکید داشتند که اگر مسؤولین مهذب نباشند به انحراف خواهند رفت.

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه اگر مسؤولین بر اساس منفعت‌طلبی تصمیم بگیرد آن تصمیم اسلامی نیست، گفت: محاسبه عقلانی برای جایی است که خدا حاکم باشد، اگر هشت ماه در اتاقی بمانیم و از نزدیک به درد و رنج و مشکلات مردم رسیدگی نکنیم غیرعقلانی است.

وی با اشاره به اینکه یک شاخصه دیگر در سیره پیامبر اقتدار و عزت نظام اسلامی است، افزود: اسلام به انسان مؤمن اجازه نمی‌دهد که به خاطر غذا و هر چیز دیگری خود را ذلیل نشان دهد و معنایش این است که انسان را به تلاش کردن تشویق می‌کند.

امام‌جمعه انزلی با تأکید بر اینکه هرکسی که می‌خواهد دستش به‌سوی دیگران دراز نباشد باید استقامت کند، تصریح کرد: آمریکا هدفش در طول این ۴۱ سال سلطه بر مملکت ما و از میان بردن جمهوری اسلامی است اما درعین‌حال این اقدام‌هایش باعث پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف شده است.

شمس‌الدین با بیان اینکه متأسفانه برخی‌ها در سازش با دشمن از همدیگر سبقت می‌گیرند تا مبادا دشمن توطئه‌ای نکند که کار سخت نشود، گفت: به گفته‌ی رهبر انقلاب برخی از مشکلاتمان به خاطر توطئه‌های دشمنان است اما راه‌حل هیچ‌کدامشان در خارج از کشور نیست و تنها راه مقابله با دشمن ایستادگی است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول