اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«میرضیایف»: ازبکستان خواستار استفاده از ظرفیت همکاری‌های متقابل با ایران است

رئیس جمهور ازبکستان در دیدار سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در این کشور گفت: «تاشکند» خواستار استفاده از ظرفیت همکاری‌های متقابل با تهران است.

«میرضیایف»: ازبکستان خواستار استفاده از ظرفیت همکاری‌های متقابل با ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «حمید نیرآبادی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران طی مراسم باشکوه استوارنامه خود را تقدیم «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان  کرد.

در این مراسم همچنین «سعید الکامزی» سفیر جدید امارات متحده عربی، «نیکلای داراشنکو» سفیر جدید اوکراین، «آگوستینو پینی» سفیر جدید ایتالیا، «سعید علی اسد گیلانی» سفیر جدید پاکستان و «مانیشا پرابهات» سفیر جدید هند استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور ازبکستان کردند.

میرضیایف در این مراسم به سفرای کشورهای خارجی آغاز فعالیت آنها را تبریک گفت و برای آنان در انجام ماموریت دیپلماتیک آرزوی موفقیت کرد.

میرضیایف در این مراسم با اشاره به روابط ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: «تاشکند» خواستار استفاده از ظرفیت همکاری‌های متقابل با تهران است.

وی تاکید کرد: روسای جمهور دو کشور باید برای توسعه بیش از پیش روابط ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران توجه خاص مبذول دارند.  

میرضیایف یادآور شد: هم اکنون شکل گیری شرایط مناسب برای افزایش مبادلات بازرگانی، طرح‌‌های تعاونی در صنعت و کشاورزی، سازماندهی حمل و نقل از طریق بنادر ایران بیش از هر زمان دیگر نیاز مبرم است.  

رئیس جمهور ازبکستان در پایان ابراز امیدواری کرد که تجربه حرفه‌ای و دانش سفرای جدید به انجام موفقیت آمیز ماموریت دیپلماتیک آنان مبنی بر تحکیم روابط دوستانه و همکاری‌های متقابل کمک می‌کند.

سفرای کشورهای خارجی نیز از پذیرایی صمیمی رئیس جمهور ازبکستان تشکر و تاکید کردند که تمام تلاش خود را برای توسعه بیش از پیش روابط بین دولتی برای رفاه مردم به کار خواهند برد.

انتهای پیام/.
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول