اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جمهوری آذربایجان مدعی آزادسازی چند روستا شد

رئیس جمهور آذربایجان از آزادسازی سه روستای دیگر در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

جمهوری آذربایجان مدعی آزادسازی چند روستا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان گفت که نیروهای مسلح این کشور مناطق جدیدی را در درگیری با نیروهای ارمنستان آزاد کرده‌اند.

او همانند روزهای قبل در توییت خود با اعلام این خبر نوشت که ارتش جمهوری آذربایجان طی عملیات‌های اخیر، روستاهای «خیرمانجیق»، «آغ‌بولاق» و «آخولّو» را از به تصرف خود درآورده و آزاد کرده‌اند.

رئیس جمهور آذربایجان دیروز نیز از آزاسازی شش روستا در سه شهرستان «فضولی»، «خوجاوند» و «جبرائیل» خبر داده بود (جزئیات بیشتر).

جمهوری آذربایجان طی این مدت مدعی شده است که در مجموع بیش از چهل روستا، قصبه و شهر را از زمان آغاز درگیری در شش مهرماه آزاد کرده است.

باکو هرگونه آتش‌بس بدون خروج نیروهای ارمنستان از قره‌باغ و هفت شهر اشغالی خود را رد کرد و گفته است ایروان باید به قوانین بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت در رابطه با قره‌باغ کوهستانی احترام بگذارد.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای درگیری، طرفین را به توقف درگیری‌ها و گفت‌وگو بر اساس مذاکرات گروه میانجی مینسک دعوت کرده و درباره اصابت خمپاره و راکت به اراضی خود به طرفین اخطار داده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول