اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اعتماد به آمریکا و اروپا بی‌فایده است

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اینکه علاج همه مشکلات تکیه به توانایی‌های داخلی است هر چند که ایجاد کننده مشکلات دشمنان خارجی باشند، گفت: اعتماد به آمریکا و اروپا بی‌فایده است.

اعتماد به آمریکا و اروپا بی‌فایده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان امروز حجت الاسلام عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه، عصر امروز در جمع مردم روستای خیرآباد، با تسلیت رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن و امام رضا (ع) به مسئله صلح امام حسن مجتبی (ع) اشاره و اظهار کرد: صلح امام حسن(ع) یکی از مسائل پیچیده تاریخ است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه از مسئله صلح امام حسن(ع) هم در آن زمان و هم در این زمان اشتباه برداشت می‌شد و صلح را به معنای سازش و تسلیم می‌‌دانستند، افزود: صلح به معنای تسلیم نیست بلکه به معنای ترک موقت جنگ برای آمادگی بیشتر برای مقابله بهتر است که مقام معظم رهبری از آن به نرمش قهرمانانه تعبیر فرمودند.

وی تنازع و تقابل امام حسن مجتبی (ع) و معاویه را تقابل دو تفکر حق و باطل، ایمان و کفر و توحید و شرک دانست و ادامه داد: این تقابل نه فقط در زمان امام حسن (ع) بلکه در طول تاریخ بود و ابراهیم پیامبر در برابر نمرود، حضرت موسی در مقابل فرعون، پیامبر اسلام در برابر ابوجهل و ابولهب، امیرمومنان حضرت علی (ع) در مقابل غاصبان خلافت، امام حسن مجتبی (ع) در برابر معاویه و شهید کربلا حضرت امام حسین علیه‌السلام در برابر یزید ایستاد و تسلیم نشد و سازش نکرد.

حسینی‌نسب با بیان اینکه عده‌ای با برداشت اشتباه از مسئله صلح امام حسن(ع)، سازش با آمریکا را مطرح می‌کنند تصریح کرد: اولا صلح به معنای سازش و تسلیم نیست و در طول تاریخ هیچ وقت حق با باطل سازش نکرده، ثانیا هیچ وقت از دشمنان به مسلمانان سودی نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه علاج همه مشکلات تکیه به توانایی‌های داخلی است هر چند که ایجاد کننده مشکلات دشمنان خارجی باشند، تصریح کرد: اعتماد به آمریکا و اروپا بی‌فایده است.

وی با تقدیر از حضور مسؤولان در بین مردم و شنیدن درد دل‌ها و مشکلات آنان و با تاکید بر توجه به خدمات انقلاب اسلامی به عنوان نعمت الهی در عین حال بیان مشکلات و نقاط ضعف، به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: با مدیریت فعال، جهادی و خستگی ناپذیر می‌توان از مشکلات عبور کرد.

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول