اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

انجام ۲۱۸ موردعملیات امدادی در شش ماهه اول سالجاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان از انجام ۲۱۸ موردعملیات امدادی در شش ماهه اول سال جاری توسط تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر هرمزگان خبر داد.

انجام  ۲۱۸ موردعملیات امدادی در شش ماهه اول سالجاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهندس مختار سلحشور گفت: تیم‌های  امدادی مستقر در  پایگاه امداد جاده ای و دریایی جمعیت هلال احمر استان در محورهای مواصلاتی استان  در طول شش ماهه اول سالجاری  ۲۱۸مورد عملیاتی امدادی انجام داده و ۱۱۷نفر از مصدومان حوادث جاده ای نجات داده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد عملیات، ۸۶مورد عملیات امداد جاده‌ای بوده که نجاتگران پایگاههای امداد جاده‌ای مستقر در محورهای مواصلاتی به محل حادثه اعزام شده و ضمن مداوای سرپایی ۲۸ نفر از مصدومان حوادث در سر صحنه تصادف، ۸۹ نفر از زخمی‌های حوادث جاده‌ای را بعد از انجام اقدامات و کمک‌های اولیه و تثبیت حال‌شان توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیک‌ترین مراکز درمانی جهت ادامه درمان اعزام کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان خاطرنشان کرد: در طول شش ماهه اول سالجاری، نجاتگران هلال احمر به حوادث متعدد و متنوعی از خدمات شهری، دریایی، ساحلی، زلزله، سیل و آبگرفتگی، خدمات حضوری، صنعتی و کارگاهی و کوهستان رسیدگی کرده‌اند.

سلحشور با اشاره به پرواز بالگرد هلال احمر برای امدادرسانی به برخی حوادث گفت: بالگرد هلال احمر در طول شش ماه نخست سال جاری ۱۱ سورتی پرواز امدادی داشته است.

وی با اشاره به بهره گیری از خودروهای نجات در عملیاتهای امدادی گفت: با استفاده از تجهیزات خودروهای نجات بالغ بر ۱۰  عملیات رهاسازی مصدومان گرفتار در تصادفات  انجام شده است.

 سلحشور، زمان اطلاع از حوادث تا رسیدن نیروهای امدادی به سر صحنه حوادث را ۱۳ دقیقه عنوان کرد و افزود: با حفظ آمادگی و توان افزایی نیروهای پایگاههای امداد جاده‌ای درصدد کاهش این زمان هستیم.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول