اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

خودکفایی چینی ها در تولید تراشه های 7 نانومتری

شرکت چینی اینوسیلیکون که به شرکت های مختلف فناوری در این کشور خدمات طراحی تراشه ارائه می دهد از دستیابی به فناوری تولید تراشه های 7 نانومتری خبر داده است.

خودکفایی چینی ها در تولید تراشه های 7 نانومتری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، فناوری تولید تراشه های 7 نانومتری که به FinFET N+1 نیز شهرت دارد در اختیار شرکت بین المللی تولید نیمه هادی های چین یا اس ام آی سی قرار گرفته که بزرگترین شرکت سخت افزاری تولیدکننده تراشه در چین محسوب می شود.

تراشه های 7 نانومتری مذکور در مرحله ماقبل طراحی نهایی قرار دارند و هم اکنون برای تولید انبوه آماده هستند. تراشه های هفت نانومتری مذکور شباهت زیادی به تراشه های مشابه ساخت شرکت های سخت افزاری بزرگ مانند تی اس ام سی تایوان و سامسونگ دارند و البته از نظر عملکرد هنوز 35 درصد ضعیف تر از آنها هستند.

* خودکفایی کامل چین از غرب

با تولید این تراشه ها چین برای تامین تراشه های مورد نیاز خود دیگر به شرکت های آمریکایی و تایوانی و حتی هلندی نیست. همه این شرکت ها به علت استفاده از قطعات شرکت های آمریکایی در تولیدات خود از مبادله تجاری با چین منع شده اند. آمریکا با هدف مقابله با افزایش قدرت چین در عرصه فناوری تحریم های اقتصادی سختگیرانه ای را بر علیه این کشور وضع کرده است.

انتشار این خبر موجب افزایش ارزش سهام شرکت اس ام آی سی در بازار بورس شانگهای به میزان 12.7 درصد شده است. هنوز زمانی برای عرضه و تولید انبوه تراشه های یادشده اعلام نشده است. در عین حال شرکت تایوانی ای اس ام سی به دنبال تولید تراشه های 5 نانومتری در سال 2021 و نیز تولید تراشه های 3 نانومتری در نیمه دوم سال 2022 است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول