اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس جمهور آذربایجان: از ایران بار دیگر تشکر می‌کنم

رئیس جمهور آذربایجان امروز جمعه با بیان اینکه تهران آسمان و مرزهای زمینی خود را برای انتقال سلاح به ارمنستان بسته است، از ایران تقدیر و تشکر کرد.

رئیس جمهور آذربایجان: از ایران بار دیگر تشکر می‌کنم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان اخبار و شایعات مربوط به ارسال سلاح از ایران به ارمنستان را رد کرد و گفت که باکو در این باره هیچ گونه اطلاعاتی ندارد.

او جمعه‌شب در گفت‌وگو با شبکه «ای هابر» ترکیه در پاسخ به سؤالی در باره انتشار تصاویری از انتقال سلاح و مهمات روس و ایرانی به ارمنستان اظهار داشت که «در رابطه با ارسال سلاح از ایران به ارمنستان ما هیچ اطلاعاتی نداریم؛ برعکس [این] می‌توانم بگویم که ایران و گرجستان، آسمان و مرزهای زمینی خود را برای ارسال سلاح به ارمنستان بسته‌اند. لذا ما بار دیگر از دولت ایران و دولت گرجستان از این بابت تشکر می‌کنیم».

دستیار نظامی الهام  علی‌اف پیشتر نیز از ایران به دلیل حمایت از مردم جمهوری آذربایجان در نخجوان و ایجاد پل برای کمک به این منطقه محاصره شده، تشکر کرده بود (جزئیات بیشتر).

رئیس جمهور آذربایجان با این گفت که انتقال سلاح به ارمنستان از طریق گرجستان به صورت غیر قانونی و قاچاقی و با هواپیماهای غیرنظامی صورت می‌گیرد.

الهام علی‌اف در ادامه از اقدام برخی از تجار ارمنی ساکن روسیه برای جذب نیروهای مزدور و اعزام آن‌ها به منطقه قره‌باغ اشغالی جهت مقابله با نیروهای جمهوری آذربایجان انتقاد کرد و گفت که آن‌ها سلاح‌های ضد تانک و ضدهوایی را از طریق این هواپیماها به ارمنستان منتقل می‌کنند.

او گفت که از سازمان «سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی» (ایکائو) درخواست رسمی کرده است که در این قضیه ورود و تحقیق کرده و مانع از انتقال سلاح‌هایی شود که به صورت غیرقانونی و از راه قاچاق تهیه و به ارمنستان ارسال شده است.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین گفت که نهادها و ارگان‌های رسمی روسیه رسما به این کشور گفته‌اند که سلاح و مهمات به ارمنستان ارسال نمی‌شود و این تجار و افراد ثروتمند ارمنی هستند که اقدام به خرید سلاح قاچاق و ارسال آن به ارمنستان می‌کنند.

الهام علی‌اف در مورد آتش‌بس اعلامی که بامداد شنبه هفته جاری با وساطت طرف روسی اعلام شد، گفت که ارمنستان با این آتش‌بس خواستند از فرصت ایجاد شده به مواضع نیروهای جمهوری آذربایجان حمله کرده و شهر گنجه را هدف حملات موشکی قرار دادند.

او همچنین گفت که طرف ارمنی خیلی از واقعیت‌های میدانی را قبول ندارد ولی از روی پروپاگاندا مدعی است که هادروت در دست نیروهای ارمنستان است، حال آنکه این شهر آزاد شده است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول