اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

معلولین شهروندان درجه یک جامعه هستند/ انتصاب مشاور مدیرکل بهزیستی استان زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه معلولین شهروندان درجه یک جامعه هستند، گفت: همگام با بهزیستی سایر ادارات و ارگان‌های غیر‌دولتی نیز در تسهیل مشکلات مربوط به امور معلولین مشارکت فعال داشته باشند.

معلولین شهروندان درجه یک جامعه هستند/ انتصاب مشاور مدیرکل  بهزیستی استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان از انتصاب مشاور بهزیستی زنجان برای امور افراد دارای معلولیت نابینایی خبر داد و اظهار کرد: همزمان با روز  جهانی عصای سفید و بزرگداشت افراد دارای معلولیت نابینایی، مدیرکل بهزیستی استان زنجان برای پیگیری مشکلات این قشر و فراهم ساختن زمینه رفع مشکلات و بهبود شرایط زندگی، توجه به مناسب سازی و فعالیت‌های شغلی آنها احمد ایمانی روشندل فعال اجتماعی را به عنوان مشاور خود در امور رسیدگی به مشکلات نابینایان منصوب کرد. 

محمد محمدی قیداری در این حکم بر ضروری بودن پیگیری مطالبات معلولین تاکید داشت و گفت: حضور یک فرد آگاه در تصمیم‌گیری‌های مربوط به امور نابینایان و اجرایی شدن هر چه بیشتر قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و ارتباط با سطوح مختلف تصمیم‌گیری کند.

وی در جلسه دیدار با اعضای انجمن نابینایان به مناسبت روز جهانی عصای سفید با بیان اینکه معلولین شهروندان درجه یک جامعه هستند، تصریح کرد: همگام با بهزیستی سایر ادارات و ارگان‌های غیر‌دولتی نیز در تسهیل مشکلات مربوط به امور معلولین مشارکت فعال داشته باشند. 

  مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی، مراکز تفریحی، حمل و نقل شهری، ساختمان پزشکان و... از مطالبات برحق معلولین است تاکید کرد: انتظار می‌رود سایر ارگان‌ها نیز همگام با بهزیستی در امر مناسب سازی کوشا باشند و ارتباط موثر جامعه، زمینه‌ساز توانمند‌سازی معلولین است. 

محمدی قیداری افزود: در راستای حمایت از نابینایان تامین کمک هزینه توانبخشی به ویژه عینک، هزینه‌های درمان، هزینه‌های تحصیلی، ایاب و ذهاب به جامعه هدف پرداخت شده است. 

وی در خصوص مشوق‌های حمایتی به کارفرمایان در صورت به کار‌گیری مدد‌جویان زیر پوشش بهزیستی اظهار کرد: کارفرمایان به معلولین اعتماد کنند و در صورت به کار‌گیری مدد‌جویان مورد پوشش و افراد معلول با درصد متوسط تا شدید علاوه بر بهره‌مندی از حقوق ترمیمی، تسهیلات ارزان قیمت به کار‌فرمایان و حق بیمه کارفرمایی تعلق می‌گیرد. 

مدیرکل بهزیستی بر بهره‌گیری از ایده‌های نو و خلاقانه در ارائه هرچه بیشتر و بهتر خدمات تاکید کرد و گفت: مددجویان مورد پوشش می‌توانند با تشکیل تعاونی معلولین و راه‌اندازی NGO  امکاناتی فراهم آورند تا معلولین به صورت هم‌صدا خواسته‌ها و نیاز‌هایشان را مطرح کنند و هماهنگی و مشاوره میان سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و سایر ارگان‌های مرتبط با معلولین را پر رنگ‌تر سازند. 

در ادامه رئیس و اعضای انجمن نابینایان زنجان هم گفت: برنامه نویسان پیام رسان‌ها به رعایت دسترس پذیر بودن این نرم‌افزار‌ها برای نابینایان اقدام کنند و با توجه به مجازی بودن آموزش‌های دانش‌آموزان این امر برای افراد نابینا محقق نشده و جامعه هدف امکان استفاده از نرم‌افزار شاد را ندارند.

اعضای انجمن نابینایان و کم بینایان خواستار حضور در نهاد‌های تصمیم‌سازی چون شورای شهر شدند و اعلام کردند؛ حضور در جلسات شهرداری و شورای شهر به منظور بهره‌مندی از نظرات معلولان در امر مناسب‌سازی، نصب لیبل‌های بریل برای آسانسور‌ها، ایجاد یک استودیوی آگوستیک برای ضبط کتب گویا برای نابینایان‌، برگزاری نشست با کار آفرینان در راستای اشتغال نابینایان می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات نابینایان باشد.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول