اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ناهماهنگی در ایجاد محدودیت‌های کرونایی/ جاده‌های تهران هنوز هم بسته نیست

رسیدن فصل پاییز و همزمان شدن با پیک سوم کرونا، منجر به افزایش سرسام آور بیماران کرونایی و مرگ ومیرها شده است. بحرانی شدن شرایط منجربه آن شد که ستاد ملی کرونا دستور ممنوعیت رفت و آمد از 5 کلانشهر بزرگ کشور در ایام تعطیلات را صادر کند اما مشاهدات میدانی خبرنگاران فارس حاکی ازعدم اجرای این مصوبه ستاد ملی کرونا است.

ناهماهنگی در ایجاد محدودیت‌های کرونایی/ جاده‌های تهران هنوز هم بسته نیست

خبرگزاری فارس ازتهران؛ مریم امیری: اوضاع کرونا در ایران و به خصوص تهران وارد مراحل بغرنجی شده است، به گونه‌ای که در موج سوم این بیماری علاوه بر آنکه تعداد فوتی‌ها در کشور و در تهران شکسته شده است شاهد آن هستیم که تمامی تخت‌های بیمارستانی مخصوص بیماران کرونایی در کلانشهر تهران نیز پر شده است و عملاً اگر ترخیصی انجام نگیرد، هیچ تخت خالی‌ بیمارستانی در پایتخت پیدا نمی‌شود.

در همین خصوص امیرعلی سهراب‌پور معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران از طوفان کرونا در تهران طی شبانه روزهای گذشته خبر داد.

با این حال صبح چهارشنبه خبری در رسانه‌ها به نقل از نمکی وزیربهداشت رسانه‌ای شد که طی آن رئیس جمهور در ستاد کرونا با پیشنهاد وزیربهداشت مبنی بر منع ورود و خروج از ۵ کلانشهر بزرگ کشور یعنی کرج، تهران، ارومیه، اصفهان، مشهد طی مدت تعطیلات سه روزه موافقت کرد.

بر این اساس سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان صبح چهارشنبه ۲۳ مهر در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا اظهار کرد: روز گذشته از رئیس جمهور درخواست کردم که اجازه دهند در پنج شهر مهم که شیوع بالا است مانند کلان شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد اعلام کنیم که بلافاصله موافقت کردند و به دستگاه‌های مربوط ابلاغ کردند.‌ امیدواریم در این سه روز با این اقدام جدید و کاهش تردد اقدام مؤثری در راستای کاهش شیوع بیماری در کشور برداریم.

به محض رسانه‌ای شدن آن در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اعمال این محدودیت از ساعت ۲۴ چهارشنبه شاهد سرریز شدن بار ترافیکی شدید در خروجی‌های استان تهران به ویژه در جاده‌های منتهی به استان‌های‌ شمالی کشور بودیم.

با اینحال بعد از گذر از ساعات اولیه بامداد پنج شنبه هیچ گونه محدودیتی برای خودروهای خروجی از سطح شهر تهران انجام نگرفت که در این زمینه  سردار کیومرث عزیزی  فرمانده انتظامی شرق استان تهران در گفت‌وگویی با بیان اینکه محدودیت تردد کرونایی در شرق استان تهران اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: ما در ۲ روز گذشته آمادگی کامل برای اجرای طرح محدودیت تردد داشتیم، اما به‌دلیل اینکه استانداری ابلاغی برای اجرای این محدودیت به ما نداشته است، شاهد اجرای آن نبودیم. در صورت تشخیص و ابلاغ استانداری تهران آمادگی اجرای محدودیت تردد را در هر لحظه‌ای داریم.

با این حال عدم اجرای محدودیت ترافیکی منحصر به مسیرهای خروجی شهر تهران نبود چرا که طبق مشاهدات میدانی خبرنگار خبرگزاری فارس مسیرهای منتهی به کلانشهر تهران از قبیل آزاد راه قزوین تهران و آزادراه ساوه تهران نیز محدودیت ترافیکی درآن به اجرا در نمی‌آید.

متولیان عامل ایجاد ترافیک

اما در کلانشهر همسایه تهران یعنی کرج نیز شاهد وضعیتی مشابه بودیم به گونه‌ای که محمد فتحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز ظهر امروز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس جلسات انجام شده و دستورات رئیس ستادکرونای استان قرار بر این شد که مبادی ورودی و خروجی استان توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور مورد کنترل و نظارت قرار گیرد که متأسفانه با توجه به موج سفرهای مردم، در مبادی نیروها مستقر بوده اما هیچ گونه نظارتی بر رفت و آمدها انجام نمی‌پذیرد.

وی همچنین کرد: متولیان اجرای این امر هیچ نظارتی بر اجرای این دستورالعمل نداشته و حتی حضورشان در مبادی علاوه بر این که سبب اجرای این دستورالعمل نشده بلکه سبب ایجاد ترافیک در مبادی بین شهری شده‌اند.

ستاد تشریفاتی یا عملیاتی

باوجود ابلاغیه عالی‌ترین مقام ستاد کرونا مبنی بر اجرای این محدودیت برای سفرهای غیرضروری به منظور به حداقل رساندن شیوع این بیماری، شاهد آن بودیم در مقام اجرا کمترین توجه به این مصوبه انجام گرفته است. 

این اتفاق در حالی است که مقام معظم رهبری بارها و بارها در سخنرانی‌های عمومی خود اهمیت و لازم الاجرا بودن مصوبات این ستاد را خطاب به مسؤولان و مردم گوشزد کرده‌اند. 

با این حال آنچه مشخص است آنکه هرچه میزان این ناهماهنگی در ستاد و صف بیشتر باشد شاهد سلب اعتماد مردم نسبت به تمکین این مصوبات هستیم. امری که در این روزهای پیک کرونایی که در هشت ماه اخیر بی‌سابقه بوده است خطری بالقوه‌تر را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/گ۱/س/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول