اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بالا بودن نرخ مرگ‌ومیر لاتین‌تبارها و سیاه‌پوستان مبتلا به کرونا در آمریکا

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا اعلام کرد که نرخ مرگ‌ومیر میان لاتین‌تبارها و سیاه‌پوستان آمریکایی مبتلا به کرونا در این کشور بالاتر از نسبت جمعیت آنهاست.

بالا بودن نرخ مرگ‌ومیر لاتین‌تبارها و سیاه‌پوستان مبتلا به کرونا در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طی ماه‌های بهار و تابستان سال جاری تعداد قربانیان لاتین‌تبارها و سیاه‌پوستان آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا به طور نامتناسبی بیشتر از نسبت تعداد جمعیت‌شان در آمریکاست.

بر اساس تحیل مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکاٰ بیش از ۱۱۴ هزار آمریکایی بین ماه‌های مه تا آگوست به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که ۲۴ درصد آنها را لاتین تبارها تشکیل می‌دهند این در حالی است که لاتین تبارها ۱۸ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر در حالی که سیاه‌پوستان تنها ۱۲.۵ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند اما تقریبا ۱۹ درصد از قربانیان کرونا طی بازه چهار ماه مذکور سیاه‌پوست بودند.

این آمارها نشان می‌دهد که ۵۱ درصد قربانیان کرونا در آمریکا مربوط به غیر لاتین تبارهای سفیدپوست آمریکایی است. این در حالی است که سفید پوستان غیر لاتین تبارٰ ۷۶ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» طی روز گذشته با ابتلای دستکم ۶۰ هزار و ۷۶ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به هفت میلیون و ۹۱۶ هزار و ۱۱۸ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در روز گذشته، دست‌کم ۹۷۶ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۱۶ هزار و ۸۵۸ نفر برسد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول