اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی| اکثر آمریکایی‌ها به دموکراسی کشورشان بی‌اعتمادند

طبق نتایج جدیدترین بررسی‌ها تنها کمتر از 15 درصد آمریکایی‌ها به دموکراسی ایالات متحده ایمان دارند و سه چهارم معقتدند که کشورشان در مسیر اشتباهی گام برداشته است.

نظرسنجی|  اکثر آمریکایی‌ها به دموکراسی کشورشان بی‌اعتمادند

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، طبق جدیدترین نتایج نظرسنجی «آسوشیتدپرس» و مرکز تحقیقات امور عمومی «نورک» (NORC) تنها کمتر از یک ششم (۱۵ درصد) از رأی‌دهندگان آمریکایی معتقدند که دموکراسی آمریکا عملکرد بسیار خوبی دارد و اکثریت آنها بر این باور بودند که جامعه آمریکا در خصوص ارزش‌های کلیدی دچار تفرقه و اختلاف است.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، این نظرسنجی همچنین نشان داد که تقریقاً سه چهارم رأی‌دهندگان ثبت شده آمریکایی معتقدند که کشور آنها در مسیر اشتباهی گام برداشته است.

نظرسنجی آسوشیتدپرس و مرکز نورک بر اساس گفت‌وگو با یکهزار و ۱۲۱ فرد بزرگسال آمریکایی واجد شرایط رأی دادن از تمامی ایالات آمریکا و منطقه کلمبیا بوده است.

اکثریت قریب به اتفاق رأی‌دهندگان، ۸۵ درصد، تصریح کردند که جامعه آمریکا در خصوص اکثر ارزش‌های مهم «به شدت دچار اختلاف و تفرقه» است و تنها یک سوم آنها انتظار داشتند که در روزهای آینده اوضاع تاحدودی بهتر شود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تنها ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که دموکراسی ایالات متحده به طرز «فوق العاده‌ای یا بسیار خوب» است و ۴۹ درصد اعتراف کردند که عملکرد دموکراسی یا خیلی خوب نیست یا اینکه اصلا خوب نیست.

طبق این بررسی‌ها، حامیان «دونالد ترامپ» بیش از طرفداران «جو بایدن» به عملکرد خوب دموکراسی آمریکا اعتقاد داشتند.

این نظرسنجی نشان داد که ۷۶ درصد از طرفداران ترامپ معتقد بودند که پیروزی بایدن در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) اختلافات فعلی را بدتر خواهد کرد و ۹۱ درصد از طرفداران بایدن چنین نظری را درباره پیروزی ترامپ داشتند.

طبق این گزارش، هیچ‌یک از دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نتوانستند نظر اکثریت رأی‌دهندگان را در زمینه توانمندی‌اشان در متحد کردن کشور آمریکا یا تقویت اصول دموکراتیک جلب کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول