اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

زعفران کاران فاروجی دارای برنامه مدون کشت نیستند / لزوم ثبت برند «زعفران فاروج»

نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس با انتقاد نسبت به عدم وجود برنامه و تشکیلات مدون و منجسم در عرصه کشت زعفران در فاروج گفت: ایجاد انسجام و برنامه‌ریزی برای ثبت برند فاروج می‌تواند ارزش این زعفران را به جایگاه واقعی خود در کشور ارتقا دهد.

زعفران کاران فاروجی دارای برنامه مدون کشت نیستند / لزوم ثبت برند «زعفران فاروج»

علی آذری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آغاز برداشت زعفران در شهرستان فاروج و مشکلات ایجادشده درفروش این محصول اظهار کرد: طی روزهای اخیر جلسه شورای ملی زعفران در مشهد برگزار شد که بر اساس گفتگوهای انجام‌شده در این شورا، برای رونق تجارت زعفران به تجار این محصول تسهیلاتی داده می‌شود تا بتوانند باقیمت مناسب‌تری اقدام به خرید زعفران کنند.

وی همچنین از رایزنی برای خرید نگین زعفران فاروج توسط یکی از برندهای معتبر این عرصه در کشور خبر داد و گفت: با توجه به صحبت‌های انجام‌شده از هفته جاری نگین زعفران فاروج به قیمت روز توسط این برند معبر خریداری می‌شود.

نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر کیفیت مرغوب و مناسب نگین زعفران فاروج خاطرنشان کرد: متأسفانه برنامه مدونی برای تولید و فروش زعفران در این شهرستان وجود ندارد و باید این مشکل رفع شود.

وی ایجاد تشکیلاتی منسجم برای خرید، فروش، توزیع و بسته‌بندی زعفران فاروج را حائز اهمیت دانست و افزود: با ایجاد این تشکیلات می‌تواند دلالان را از فرآیند زعفران فاروج حذف کرد و براق رونق زعفران فاروج اقدام کرد.

آذری انتخاب برند مناسب و یکپارچه برای زعفران فاروج را یکی از اقدامات لازم در راستای رونق این محصول کشاورزی باارزش بیان کرد و ادامه داد: این امر تاکنون محقق نشده زیرا کشاورزان فاروجی و زعفران کاران به‌صورت فردی اقدام به کشت و فروش محصولات خود می‌کنند.

وی تصریح کرد: ارائه بسته‌بندی‌های مناسب با برند مشخص می‌تواند بخش‌های مختلف را تحت تأثیر قرار دهد و قیمت مناسبی را برای این محصول ایجاد کند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در انتها خاطرنشان کرد: کرونا در سال جاری اقتصاد کشور و جهان را تحت تأثیر قرار داده و عرضه همزمان محصولات زعفران در سطح استان باعث ایجاد اختلال در بازار و کاهش قیمت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول