اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقام قرقیز: انتقال قدرت در قرقیزستان به صورت مسالمت آمیز صورت گرفته است

وزیر امور خارجه قرقیزستان در دیدار نماینده اتحادیه اروپا گفت: انتقال قدرت در این کشور به صورت مسالمت آمیز انجام شده و با قانون اساسی این جمهوری مطابقت دارد.

مقام قرقیز: انتقال قدرت در قرقیزستان به صورت مسالمت آمیز صورت گرفته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان به طور جداگانه با «چنگیز کامل فیرات» سفیر ترکیه و «ادوارد ائویر» سفیر اتحادیه اروپا در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ابتدا سفیر ترکیه انتصاب قزاق بایف را به سمت وزارت امور خارجه تبریک گفت.

وزیر امور خارجه قرقیزستان گفت: در حال حاضر اوضاع در کشور پایدار است. روند سیاسی در حال انجام است و امور به حوزه قانونی باز برگشته است، همه بخش‌های دولت جمهوری قرقیزستان قانونی هستند و مقامات اجرایی فعالیت خود را به طور منظم ادامه می‌دهند. 

طرفین همچنین در مورد موضوعات مهم همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و انسانی تبادل نظر کردند.

طرفین بر توسعه و تقویت همکاری در زمینه های استراتژیک بین ترکیه و قرقیزستان تاکید کردند و قزاق بایف به اهمیت اجرای کامل توافق نامه‌های قبلی اشاره کرد.

وزیر امور خارجه قرقیزستان نیز در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا به بیانیه شتابزده اتحادیه اروپا در مورد انتقال اختیارات رئیس جمهوری قرقیزستان به نخست وزیر فعلی این کشور اشاره کرد و گفت: روش انتقال قدرت در کشور به صورت مسالمت آمیز انجام شده و با هنجارهای قانون اساسی جمهوری قرقیزستان مطابقت دارد. 

وی تأکید کرد: طبق قانون اساسی، در صورت امتناع  رئیس مجلس از پذیرش اختیارات ریاست جمهوری، اختیارات به رئیس فعلی دولت منتقل می‌شود. در عین حال ، سرپرست کشور حق شرکت در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را ندارد.

در این دیدار قزاق بایف با اشاره به ثبات در این کشور بیان داشت: قوه مجریه جمهوری قرقیزستان به طور کامل تشکیل شده و فعالیت‌های خود را تشدید نموده و ترمیم اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور و انجام تمهیداتی برای مقابله شدید با ویروس کرونا در دستور کار این قوه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که دولت جدید جمهوری قرقیزستان مسئولیت کامل ایجاد ثبات در کشور را پذیرفته و قرار است که شرایط عادلانه برای انتخابات سیاسی آینده ایجاد نماید و هدف ایجاد تنوع سیاسی در اداره کشور است.  

قزاق بایف تأکید کرد که جمهوری قرقیزستان برای اطمینان از رعایت اصول دموکراتیک، و تحقق توافق‌نامه‌های دو جانبه و چند جانبه قاطعانه عمل می‌کند.  

طرفین همچنین در مورد موضوعات همکاری دوجانبه بین جمهوری قرقیزستان و اتحادیه اروپا و همچنین رویدادهای آینده در سطح دو جانبه و چند جانبه گفت وگو کردند.

طرفین بر اهمیت ادامه همکاری در گسترش همکاری‌های دو جانبه بین جمهوری قرقیزستان و اتحادیه اروپا  تاکید کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول