اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آخرین وضعیت لیگ برتری‌های خوزستان/ از ابهام در آینده نفتی‌ها تا اهتمام فولادی‌ها

سه نماینده خوزستان در لیگ برتر، با سیما و عملکرد متفاوتی نسبت به یکدیگر پیش از آغاز لیگ برتر فوتبال در حال آماده‌سازی خود هستند.

آخرین وضعیت لیگ برتری‌های خوزستان/ از ابهام در آینده نفتی‌ها تا اهتمام فولادی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که در اردوی ۱۰ روزه تهران به سر می‌برد، ظهر امروز شنبه از ساعت ۱۵ و ۳۰ به مصاف تیم تازه لیگ برتری شده مس رفسنجان خواهد رفت.

این تیم پیش از این نیز یک دیدار تدارکاتی در آبادان برگزار کرد که بر اساس آن، موفق شد تیم لیگ دسته دومی نفت امیدیه را با نتیجه دو بر یک از مقابل بردارد.

نفت آبادان، تیمی دگرگون شده با آینده‌ای مبهم

نفتی‌ها همچنین با حضور در ایفمارک، در تست پزشکی پیش فصل مسابقات لیگ برتر شرکت کردند.

این تیم که در فصل جدید لیگ برتر از هدایت سیدسیروس پورموسوی برخوردار است، تا کنون با حامد فلاح زاده و فرزین گروسیان برای قرار گرفتن در چارچوب دروازه، همچنین علی آل کثیر، محمد حسین زواری، علی هزامی، مهدی زبیدی، حسن بیت‌سعید، محمد طیبی، محسن آقایی، علی پورمحمد، علی عبدالله زاده، حکیم نصاری و رضا خالقی‌فر به توافق رسیده و قرارداد امضا کرده است.

آبادانی‌ها همچنین در پنج بازی ابتدایی خود با قرعه سختی مواجه شدند و باید به تقابل با تیم‌های قدرتمندی همچون پیکان، پرسپولیس، شهرخودرو، ذوب‌آهن و استقلال بپردازند. 

گرچه با چراغ سبز وزیر نفت، این تیم وارد بازار نقل و انتقالات شده است، اما تجربه نشان می‌دهد چنان به این وعده ها نباید دلخوش بود و این باشگاه قطعا در ادامه با مشکلات مالی چند سال اخیر خود مجددا مواجه خواهد شد.

فولاد خوزستان، مدعی و مصمم

فولاد خوزستان نیز که از ابتدای دوران آماده‌سازی خود در پایتخت اردو زده، بنا بر ادعای مدیران و کادر فنی این تیم خود را یکی از مدعیان فصل آینده لیگ برتر می‌داند و شاکله تیمی خود را بر اساس موفقیت در سه جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بسته است.

این تیم که در فصل نقل و انتقالات با مشکلاتی  از جمل بسته شدن پنجره خود مواجه بود، در چند روز گذشته با رفع تعلیق از این باشگاه، مجدداً توانست در بازار عزل و نصب بازیکنان حضور فعالی داشته باشد.

این تیم در بدو رفع تعلیق از خود، با چهار بازیکن به نام‌های، حسین ابراهیمی، مهران موسوی، احمد گوهری، سینا شاه‌عباسی و ساسان انصاری به توافق دست یافت و قرارداد امضا کرد.

فولادی‌ها در تعطیلات تابستانی موفق به حفظ فرشاد احمدزاده شدند، عارف غلام‌پور و علی سبحانی، محسن فروزان، بهزاد دودانگه، مهران درخشان مهر، محمدرضا عباسی، شروین بزرگ را به خدمت گرفتند، همچنین قرارداد پاتوسی، پریرا، قاسمی‌نژاد، والی، آبشک، حیدریه،  سواری با این باشگاه تمدید شد.

سرخپوشان اهوازی در طول حضور در اردوی کرج، چهار دیدار دوستانه مقابل تیم‌های سایپا، هوادار ، بادران و پورای تهران برگزار کردند که در هر چهار مسابقه به پیروزی دست یافتند.

این تیم در حال حاضر در اهواز به تمرینات خود ادامه می‌دهد.

پس از انجام قرعه کشی لیگ برتر، فولادی‌ها پنج حریف ابتدایی خود را شناختند که بر اساس، شاگردان نکونام به مصاف ذوب‌آهن، استقلال، گل‌گهر، آلومینیوم و تراکتور خواهند رفت. 

نفت مسجدسلیمان، آرامش پیش از طوفان

مسجدسلیمانی‌ها هم با امیدواری به بهبود اوضاع مالی این باشگاه در فصل جاری، تحرکاتی را برای مهیا کردن یک تیم منسجم صورت دادند، اما حضور پرطمطراقی را در بازار نقل و انتقالات، رقم نزدند.

این تیم که در ابتدا تارتار را از دست داد، به دنبال آن نیز، بازیکنانی که فصل گذشته کمک شایانی به این تیم کردند را نیز دست رفته دید، با سیلی از کناره‌گیری و استعفای مدیران خود مواجه بود، اما در ادامه با بازگشت آرامش نسبی به جو این تیم با ورود سیاسیون و مسئولان شهر مسجدسلیمان، در آغاز تکاپو برای فصل جدید سیدمجتبی حسینی را به عنوان سرمربی جدید این تیم مشخص کرد.

این تیم پس از انتخاب حسینی هم رنگ آرامش به خود ندید و با استعفای این مربی مواجه شد، اما پس از بازگشت حسینی، مجتبی مقتدایی، فرهاد کرمانشاهی، رضا خانی، نیما انتظاری، میثم تهیدست، امین جهان‌کهن، آرمان اکوان، مهدی ایزدی،  فرید کریمی، سیروان قربانی را به خدمت گرفت تا نگران بازیکنان از دست رفته خود نباشد.

این تیم که در حال حاضر اردوی خود را در پایتخت پیگیری می‌کند، تا کنون دو دیدار تدارکاتی مقابل میلاد مهر تهران و شهر خودرو مشهد برگزار کرده است که حاصل آن پیروزی مقابل نماینده تهران و شکست در تقابل با مشهدی‌ها بود. گفته می‌شود این تیم روز دوشنبه هفته جاری در یک دیدار تدارکاتی به مصاف استقلال تهران خواهد رفت.

ای تیم نیز، وضعیتی کالا مشابه به هم نام آبادانی خود دارد و با آینده‌ای مبهم گام به این عرصه گذاشته است و اگر وزارت نفت به وعده های خود در قبال این دو نفتی جامه عمل نپوشاند، باز هم شاهد بحران‌های پی در پی در دو نماینده نفتی خوزستان خواهیم بود.

بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته، مسجدسلیمانی‌ها در پنج دیدار ابتدایی خود باید به مصاف تراکتور، سایپا، پرسپولیس، نساجی و سپاهان بروند که قرعه نسبتاً سختی در روزهای آغازین لیگ به‌شمار می‌رود. 

انتهای پیام/۷۲۰۱۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول