اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تهیه پیش نویس برنامه اقدام مشترک ترکمنستان و یونسکو

وزیر امور خارجه ترکمنستان از تهیه پیش نویس برنامه اقدام مشترک این کشور و یونسکو برای سالهای 2021—2023 خبر داد.

تهیه پیش نویس برنامه اقدام مشترک ترکمنستان و یونسکو

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مرداف» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان با اشاره به دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در یونسکو از مراحل توسعه همکاری با این سازمان توضیحاتی به رئیس جمهور این کشور داد.

مرداف افزود: در حال حاضر، دبیرخانه یونسکو نامزدی را برای ورود به فهرست میراث فرهنگی ناملموس در زمینه مراحل ساخت دوتار ترکمنی، اجرای موسیقی و نوای آن در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود این موضوع در جلسه کمیته بین دولتی میراث فرهنگی ناملموس یونسکو مورد بررسی قرار گیرد که در نوامبر 2021 برگزار می شود.

مرداف افزود: البته  اقدامات لازم برای نامزدی «عشق آباد» در شبکه شهرهای خلاق یونسکو در حال اتمام است. این شبکه ، در سال 2004  ایجاد شده و اکنون شامل 180 شهر انتخاب شده است که منجر به توسعه همکاری‌های چند جانبه و تبادل تجربه بین شهرهای سراسر جهان می‌شود. در همین راستا اسناد مربوطه به یونسکو ارسال خواهد شد.

وی عنوان کرد: برای ادامه همکاری بین ترکمنستان و یونسکو ، پیش نویس برنامه اقدام مشترک برای 2021-2023 آماده شده است که پیشنهاد شد به این سازمان ارسال شود و در نیمه دوم ماه اکتبر با متخصصان آن مشورت کنند.

با جمع بندی این گزارش،«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان  تأکید کرد که کشور ما رویکرد یکپارچه برای اجرای اهداف توسعه پایدار از طریق یونسکو انجام می‌دهد. ماهیت پویای تعامل با سازمان ملل به وضوح در روابط دو جانبه در حوزه علمی و آموزشی، حوزه فرهنگ و حفظ آثار تاریخی و معماری مشهود است.

رئیس جمهور ترکمنستان گفت: ما چشم اندازهای خوبی در راستای غنی سازی ارتباطات به سمت دیجیتالی و معرفی نوآوری‌ در تمام حوزه‌ها با استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته  می‌بینیم.

وی با تأیید به پیشنهادهای داده شده، ضمن تأکید بر اهمیت ارتقای میراث تاریخی و فرهنگی جهان در ترکمنستان، به معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه دستور تقویت همکاری با یونسکو را داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول