اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مهار حریق در ارتفاعات «درنه و کوگاه»/ بیش از ۷ هکتار از مراتع و جنگل‌های ثلاث باباجانی در آتش سوخت

فرماندار ثلاث باباجانی، از مهار آتش در ارتفاعات درنه و کوگاه از بخش زمکان این شهرستان خبر داد و گفت: تعدادی از نیروها فعلا در محل مستقر هستند تا چنانچه اگرآتش‌ باری دیگر شعله‌ور شود از انتشار آن جلوگیری کنند.

مهار حریق در ارتفاعات «درنه و کوگاه»/ بیش از ۷ هکتار از مراتع و جنگل‌های ثلاث باباجانی در آتش سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ارتفاعات درنه و کوگاه از بخش زمکان شهرستان ثلاث باباجانی از دیروز در آتش می‌سوزد این آتش‌سوزی از ساعت سه عصر دیروز جمعه، ۲۵ مهرماه شروع  شده و به علت سخت‌گذر بودن منطقه کار مهار آتش به سختی پیش می‌رود.

نیروهای مردمی، تشکل‌های مردم، سپاه و بسیج همچنان برای مهار آتش در محل حضور دارند، خبرنگار فارس آخرین اقدامات انجام شده برای مهار این آتش‌سوزی را طی گفت‌وگویی از یدالله شکری، فرماندار ثلاث باباجانی جویا شد.

شکری به حضور ۴۰۰ نفر از نیروهای مردمی، انجمن‌های مردم نهاد و سپاه و بسیج برای مهار این آتش‌سوزی اشاره کرد و اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون این عزیزان در محل آتش‌سوزی حضور دارند که الحمدالله لحظاتی قبل آتش کنترل و مهار شد.

وی در خصوص میزان خسارت وارده، اضافه کرد: برآورد دقیق را باید منابع طبیعی اعلام کند، اما چیزی که از شواهد حاکی است بین هفت تا 10 هکتار از مراتع و جنگل دچار حریق شده است.

فرماندار ثلاث‌باباجانی گفت: بنده هم‌اکنون شخصا در محل آتش‌سوزی حضور دارم، هم‌اکنون ساعات پایان اطفای حریق است و نیروها در حال پایین آمدن از ارتفاعات هستند، البته تعدادی فعلا در محل مستقر هستند تا چنانچه اگر آتش‌ باری دیگر شعله‌ور شود از انتشار دوباره آن جلوگیری کنند.

وی با اشاره به سختی مهار آتش با توجه صعب‌العبور بودن منطقه، ادامه داد: منطقه بسیار صعب‌العبور، سخت و کوهستانی است و تنها نیروهای مردمی و بسیجی که در این مناطق مشغول خدمت هستند می‌توانند در این ارتفاعات حضور یابند.

شکری تصریح کرد: نیاز بود در ساعات اولیه این نیروها از طریق هلیکوپتر و بالگرد به محل اعزام شوند که متاسفانه به علت تعلل صورت گرفته از سوی منابع طبیعی علی‌رغم درخواست‌ها مکرر این اتفاق نیفتاد.

انتهای پیام/پ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول