اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هیل| فاصله گرفتن جمهوری‌خواهان از ترامپ برای حفظ آخرین سنگر

به نوشته وبگاه خبری نزدیک به کنگره آمریکا، بسیاری از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه با پذیرش احتمال پیروزی حزب دموکرات در انتخابات آتی، به دنبال فاصله گرفتن از ترامپ برای حفظ اکثریت خود در سنای آمریکا هستند.

هیل| فاصله گرفتن جمهوری‌خواهان از ترامپ برای حفظ آخرین سنگر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فاس، در فاصله کمتر از سه هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا و در حالی که نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی به ضرر «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه این کشور است، تعداد روز افزونی از قانون‌گذاران حزب جمهوری‌خواه به دنبال فاصله گرفتن از رئیس‌جمهور آمریکا هستند.

تغییر موضعی که به نوشته وبگاه خبری «هیل»، نشان دهنده جایگاه متزلزل ترامپ در کاخ سفید و ایجاد شکاف در جبهه متحد حزب جمهوری‌خواه در زمانی نامناسب برای رئیس‌جمهور نامحبوب این کشور است.

بنابر این گزارش، برای جمهوری‌خواهان که در معرض خطر از دست دادن کرسی‌های خود هستند، به نظر می‌رسد این جدایی با هدف جلب نظر رای‌دهندگان مستقل و میانه‌روی حزب جمهوری‌خواه صورت می‌گیرد که دل خوشی از چهار سال ریاست‌جمهوری ترامپ ندارند. سایرین هم به نظر می‌رسد نام ترامپ را خط زده و به دنبال جلوه دادن چهره‌ مستقل سیاسی از خود هستند تا برای کاخ سفید بدون ترامپ آماده شوند.

یک قانون‌گذار سابق جمهوری‌خواه که تخمین زده شانس ترامپ برای پیروزی مجدد بین پنج تا ده درصد است، در این خصوص گفت: برای برخی موضوع بقاست و برای برخی دیگر موقعیت‌یابی برای دنیای پساترامپ.

در نظرسنجی‌های ملی، جو بایدن با میانگین حدود ۹ درصد از ترامپ پیش است و او همچنین در ایالت‌های کلیدی شامل آریزونا، ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا که چهار سال پیش در آن‌ها پیروز شد، از نامزد حزب دموکرات عقب است.

پایگاه خبری صهیونیستی «آکسیوس» گزارش داده ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا خود را برای شکست در رقابت با نامزد دموکرات‌ها آماده می‌کند. این پایگاه خبری در گزارش روز جمعه خود نوشت که ۳ نفر از مشاوران ارشد ترامپ اخیرا با « بیل استیپین» رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ دیدار داشته و به وی گفتند که آنها معتقدند در انتخابات بازنده خواهند بود.

در کنگره آمریکا هم شکاف‌ها دیده می‌شود و سناتور «لیندسی گراهام» متحد نزدیک ترامپ تایید کرده که شاید دموکرات‌ها کاخ سفید را از دست جمهوری‌خواهان خارج کنند. «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا هم از بررسی لایحه محرک اضطراری مورد تمایل رئیس‌جمهور آمریکا امتناع می‌ورزد.

به گزارش هیل، سناتور جمهوری‌خواه «بن ساس» هم خطاب به رای‌دهندگان نبراسکا در انتقاد از ترامپ گفت وی از کاخ سفید برای سودجویی استفاده کرده و با سفیدبرتر پندارها هم‌دست شده و عملکرد دولت فدرال در مقابله با همه‌گیری کرونا را به قیمت جان هزاران آمریکایی خراب کرده است.

ساس در یک کنفرانس که صوت آن به دست «واشنگتن اگزمینر» رسیده، گفت: او از مواجه جدی با آن (بحران کرونا) برای ماه‌ها امتناع کرد. احتمال به راه افتادن حمام خون جمهوری‌خواهان در سنا را می‌دهم و به همین خاطر هرگز سوار قطار ترامپ نشدم.

روز پنجشنبه «چارلی بیکر» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ماساچوست نیز که پیشتر بر سر عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا با او مجادله کرده بود، اعلام کرد در انتخابات پیش‌رو به وی رای نخواهد داد. روز جمعه «لری هوگان» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت مریلند هم گفت که به فردی غیر از ترامپ و بایدن رای خواهد داد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، با این حال ترامپ همچنان در پایگاه محافظه‌کار حزب محبوبیت زیادی دارد و رها کردن وی در مراحل پایانی رقابت‌های انتخاباتی می‌تواند موقعیت جمهوری‌خواهانی که برای سمت‌های کمتر بااهمیت رقابت می‌کنند را به خطر بیندازد. با این حال، بسیاری این بحث را مطرح می‌کنند که جمهوری‌خواهان باید هر کاری از دستشان برمی‌آید برای جدا شدن از ترامپ و حفظ آخرین سنگر خود یعنی اکثریت شکننده جمهوری‌خواهان در سنا انجام دهند.

یک قانون‌گذاری سابق حزب جمهوری‌خواه که پیروزی بایدن را پیش‌بینی کرده، پشت کردن جمهوری‌خواهان به ترامپ را دیر دانسته و گفت: کمی برای فاصله گرفتن از ترامپ دیر است. بسیاری از جمهوری‌خواهان باید در چهار سال گذشته فاصله می‌گرفتند. شاید در دو یا سه هفته آتی این اقدام تاثیر چندانی نداشته باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول