اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفارت ایران در باکو حمله موشکی نیمه شب گذشته به شهر گنجه را به شدت محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو حمله موشکی نیمه شب گذشته به شهر گنجه را به شدت محکوم و اعلام کرد حمله به شهرها و مردم بیگناه خلاف همه موازین حقوقی و هنجارهای شناخته شده بین‌المللی و در زمره جنایات جنگی است که هر چه سریع‌تر باید متوقف شود.

سفارت ایران در باکو حمله موشکی نیمه شب گذشته به شهر گنجه را به شدت محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز (شنبه) در بیانیه‌ای حمله موشکی نیمه شب گذشته به شهر گنجه که ده‌ها کشته و زخمی از غیرنظامیان به جا گذاشت را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه سفارت ایران در جمهوری آذربایجان آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، مجددا تاکید می‌کند حمله به شهرها و مردم بیگناه خلاف همه موازین حقوقی و هنجارهای شناخته شده بین‌المللی و در زمره جنایات جنگی است که هر چه سریع‌تر باید متوقف شود.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز (پنجشنبه) در واکنش به اصابت چندین فقره راکت جنگی به مناطق مرزی کشورمان اظهار داشت: متاسفانه اخبار نگران کننده‌ای در این زمینه طی روز جاری گزارش شده است که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی ضمن تکذیب برخی شایعات مبنی بر اقدام متقابل از سوی نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: حفظ امنیت و آرامش شهروندان ایرانی ساکن در مناطق مرزی خط قرمز نیروهای مسلح کشورمان به شمار می‌رود و در صورت تکرار اینگونه گلوله پراکنی‌ها، جمهوری اسلامی ایران بی‌تفاوت نخواهد ماند.

به گزارش فارس، بامداد یکشنبه ششم مهر ماه دور جدید درگیری‌های ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد و در نهایت در پی مذاکرات ۱۰ ساعته‌ای که روز جمعه ۱۸ مهر ماه با حضور وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو برگزار شد، طرفین در بیانیه‌ای توافق کردند که آتش بس را از ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۱۹ مهر ماه به وقت محلی  (۱۲:۳۰ به وقت تهران) در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» کلید بزنند.

این آتش‌بس با اهداف بشردوستانه از جمله تبادل اسرا، جمع‌آوری اجساد کشته‌شدگان در مناطق درگیری و کمک به غیرنظامیان آسیب‌دیده در این درگیری‌ها صورت گرفت و در این بیانیه آمده بود: «از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر دهم اکتبر ۲۰۲۰، آتش‌بسی با اهداف بشردوستانه، تبادل اسرای جنگی و دیگر بازداشتی‌ها و همچنین اجساد جان‌باختگان، با میانجی‌گری و بر اساس اصول کمیته جهانی صلیب سرخ اعلام شد».البته پس از گذشت کمتر از دو ساعت از اجرای توافق آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور یکدیگر را به نقض این توافق متهم کردند و کماکان درگیری‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول