اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

شیران کوهستان

لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در سال 1363 تاسیس شد و در عملیات‌های مختلف ایفای نقش کرد. توان جسمی بالا و رزم در مناطق صعب‌العبور کوهستانی از خصوصیات این لشگر بود. یکی از برجسته‌ترین عملیات آن‌ها نیز در منطقه حاج‌عمران بود که از سقوط پیرانشهر جلوگیری کرد.

خبرگزاری فارس لرستان، دفاع مقدس یکی از شاخص‌ترین وقایع تاریخ معاصر است که در آن روح مقاومت، ایستادگی و همدلی مردم اقصی نقاط کشور در آن بروز و ظهور یافت. نقش مردم استان‌ها و شهرهای مختلف کشور در مقابله با ارتش متجاوز بعثی، بی‌بدیل و کم‌نظیر بود. رزمندگان اسلام از شهر و دیار خود در قالب تیپ‌ها یا لشگرهای استانی در جبهه‌های نبرد حضور می‌یافتند. پس از گذشت سال‌های اولیه جنگ با گسترش سازمان رزم سپاه، رفته رفته هر استان دارای لشگر یا تیپ مستقل به خود شد.

به همین منظور همزمان با چهلمین سال بزرگداشت دفاع مقدس، پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مجموعه اطلاع‌نگاشت‌های خود به بررسی رشادت تیپ‌ها و لشگرهای استانی در جنگ تحمیلی هشت‌ ساله می‌پردازد تا نقش مردم شهرهای مختلف کشور بیش از پیش مورد مطالعه و تحقیق واقع شود.

 

اولین شماره این مجموعه بطور اجمالی به بررسی رشادت‌های رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس پرداخته است. لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در سال 1363 تاسیس شد و در عملیات‌های مختلف ایفای نقش کرد. توان جسمی بالا و رزم در مناطق صعب‌العبور کوهستانی از خصوصیات این لشگر بود. یکی از برجسته‌ترین عملیات آن‌ها نیز در منطقه حاج‌عمران بود که از سقوط پیرانشهر جلوگیری کرد. پس از این رشادت‌ها مقام معظم رهبری در پیامی نبرد مردان لر را «بیش از آنچه شنیدنی باشد دیدنی» توصیف کرده و از «پایداری» مردان غیور آن دیار تقدیر کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول