اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش کیفیت هوا تا اندازه ناسالم برای همه گروه‌های سنی در البرز و تهران

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در مناطق آلوده و پرترافیک استان‌های البرز و تهران، کاهش کیفیت هوا تا اندازه ناسالم برای همه گروه‌های سنی، تا پایان وقت روز دوشنبه ۲۸ مهرماه، پیش‌بینی می‌شود.

کاهش کیفیت هوا تا اندازه ناسالم برای همه گروه‌های سنی در البرز و تهران

صادق ضیائیان با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود که افزایش دما در سواحل خزر محسوس خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی در سه روز آینده افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات اولیه روز پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از صبح روز گذشته تا پایان وقت روز دوشنبه ۲۸ مهرماه، در استان‌های البرز و تهران کاهش کیفیت هوا تا اندازه ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق آلوده و پرترافیک تا حد ناسالم برای همه گروه های سنی پیش‌بینی و توصیه می‌شود، خودداری از تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه برای کودکان افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی در دستور کار باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بعد از ظهر سه شنبه ۲۹ مهرماه با نفوذ جریانات شمالی در غرب سواحل خزر، بارش در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه 30 مهرماه در سواحل شمالی کشور، استان اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی همچنین شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که همراه با کاهش نسبی دما خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در اردبیل و سواحل خزر بارش ها ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: روز یکشنبه ۲۷ مهر آسمان تهران صاف در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۳ و ۱۴ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول