اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت کارآفرینی بدون اتکا به دولت/ «جهش تولید» با گام‌های کوچک معنا می‌شود

کارآفرین جوان سرخه‌ای که بدون اتکا به دولت برای پنج نفر شغل ایجاد کرده است، می‌پرسد: مسؤولان چه خدماتی در سال «جهش تولید» برای تحقق این شعار انجام داده‌اند؟

روایت کارآفرینی بدون اتکا به دولت/ «جهش تولید» با گام‌های کوچک معنا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، امسال را سال «جهش تولید» نام‌گذاری کردند و برای رسیدن به این جهش و افزایش سطح تولیدات داخلی، جایگاه و اهمیت اقتصاد مقاومتی را نمی‌توان نادیده نگرفت.

امروز با به اوج رسیدن فشار اقتصادی، سنگینی بار زندگی بر دوش سرپرستان خانوار بیش از گذشته مشاهده و سخنان پرمعنای رهبر هوشیارمان در خصوص تأکید بر اقتصاد مقاومتی و اهمیت کارآفرینی در اذهان مردم زنده می‌شود.

امام خامنه‌ای تأکید بسیاری بر کارآفرینی و ایجاد شغل خصوصاً به جوانان و نوجوانان داشته‌اند و در این میان، جوانی از شهرستان سرخه، فرمان رهبری را آویزه گوش خود قرار داده و با پشت سر گذاشتن سختی راه، قدم در این عرصه گذاشته است و امید آن دارد با حمایت‌های مسؤولان بتواند گامی مؤثر برای کشورش بردارد.

صبر و حوصله نیاز است

«علیرضا نیاکان»، متولد سال ۱۳۷۱ است که نزدیک به ۹ سال به‌طور کامل به کار دامداری، کشاورزی و باغداری مشغول بوده و از قبل هم در کنار پدر کار می‌کرده است.

او در حال حاضر، این کار را به‌عنوان پیشه اصلی خود محسوب می‌کند و شغل دیگری ندارد؛ اما به موفقیت‌هایی دست یافته که می‌تواند برای سایر هم‌سن‌وسال‌هایش راهگشا باشد.

این جوان سرخه‌ای با اشاره به اینکه عوامل زیادی در ورود من به این عرصه و ایجاد کارآفرینی نقش داشت، می‌گوید: ازجمله این عوامل، می‌توان به مواردی چون علاقه، ادامه دادن راه پدرم و راغب نبودن به کارهای اداری اشاره کرد.

نیاکان می‌گوید: روند بهره‌وری و سوددهی دامداری مقداری طولانی بوده و صبر و حوصله می‌طلبد و برای انجام این کار باید مقداری سرمایه داشته باشیم.

او گفت: در حال حاضر، با نزدیک به ۱۵ رقم درخت به باغداری نیز مشغول هستم. زردآلو، گوجه سبز، زغال‌اخته، هلو، هلو انجیری، آلبالو، شلیل، گلابی و... از محصولات باغات ماست و این محصولات به تهران و سمنان نیز ارسال می‌شود.

نیاکان خاطرنشان کرد: با وجود عدم باروری کامل درختان که تقریباً سن آنها به هفت تا ۹ سال رسیده است، نسبتاً محصول خوبی دارند. همچنین در حرفه دامداری نیز از گوسفند و بز برای کسب درآمد و گذاران زندگی استفاده می‌کنم.

از حمایت‌های دولت هیچ استفاده‌ای نکردم

این کارآفرین سرخه‌ای با بیان اینکه من بسیجی بوده و هستم و از روحیه بسیجی در کارهایم استفاده می‌کنم، اضافه کرد: از حمایت‌های دولت هیچ استفاده‌ای نکردم و برای گسترش فعالیتم به روحیه بسیجی اتکا کردم.

نیاکان افزود: از وام بسیجیان در عرصه کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی به مبلغ 15 میلیون تومان استفاده کردم و در این راه توانستم زمینه اشتغال پنج نفر را فراهم آورم که از این راه کسب درآمد می‌کنند.

او بیان کرد: درخواست ما از وزارت جهاد کشاورزی این است که برای کشاورزی و دامداری تسهیلاتی با درصد کم و سخت‌گیری کمتر به‌ویژه برای تولیدکننده‌های نوپا همچون من فراهم آورند تا بتوانیم پیشرفت کنیم و زمینه ارتقای فعالیت‌های خویش را فراهم آوریم.

برای مثال من به‌عنوان یک شخص فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی نیاز به وام در جهت افزایش تعداد دام‌های خود دارم البته درخواست من این است که این وام به مدت دو سال تنفس داشته باشد.

مسؤولان به فکر تولیدکننده باشند

نیاکان تصریح کرد: درخواست ما از مسؤولان این است که به فکر قشر تولیدکننده باشند؛ چراکه امروز اصلاً به قشر تولیدکننده توجه ندارند.

او افزود: مگر نه این‌که رهبری، امسال را سال جهش تولید نام‌گذاری کرده‌اند؛ مسؤولان چه خدماتی در این چند ماه که با عنوان سال جهش تولید نام‌گذاری شده است، انجام داده‌اند؟

این جوان سرخه‌ای می‌گوید: مسؤولان باید بیشتر به فکر جوانان باشند. جوانان در این راه سخت برای اینکه بتوانند کار و تولیدی به راه بیندازند، دچار مشکلات عدیده می‌شوند.

نیاکان بیان کرد: همین امر سبب شده که خیلی از جوانان هیچ انگیزه‌ای از خود نشان نمی‌دهند؛ این اتفاق نشان از نیاز آن‌ها به حامیانی برای همراهی دارد.

او گفت: می‌خواهیم دامداری صنعتی در سرخه راه بیندازیم و به کمک مالی نیاز داریم تا بتوانیم شروع کنیم. امیدوارم بانک‌های عامل تسهیلاتی با سود کم و مدت‌دار به ما ارائه دهند تا بتوانیم این طرح را به اجرا درآوریم.

انتهای پیام/۷۴۰۳۰/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول