اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ضعف مدیریت کرونا در مشهد؛ ممنوعیت‌های کرونایی گزینشی و دیرهنگام

اقداماتی چون ممنوعیت‌های گزینشی و دیرهنگام از جمله ضعف‌هایی است که در رابطه با اوضاع بحرانی مشهد از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا انجام و اقتضای شرایط اجتماعی مشهد نادیده گرفته می‌شود.

ضعف مدیریت کرونا در مشهد؛ ممنوعیت‌های کرونایی گزینشی و دیرهنگام

زهره علوی، فعال رسانه ای در قالب یادداشتی با عنوان "ضعف مدیریت کرونا در مشهد؛ ممنوعیت‌های کرونایی گزینشی و دیرهنگام" به بررسی این موضوع پرداخته است که در ادامه می‌خوانید: 

 اعمال محدودیت‌های کرونایی از آغاز شیوع این ویروس توسط ستاد ملی کرونا در استان‌های کشور توسط ستادهای استانی کرونا انجام شد.

در این میان مشهد نیز یکی از کلان‌شهرهایی است که قطب مذهبی کشور محسوب شده و سالانه پذیرای تعداد زیادی از زائران داخلی و خارجی، به ویژه در دهه پایانی ماه صفر و ایام شهادت این امام همام است و به همین دلیل در شرایط بحرانی کرونا مدیریتی دو چندان و تدبیری مضاعف می‌طلبد.

چندی پیش در اواخر شهریورماه ستاد ملی کرونا ورود هر گونه کاروان پیاده به مشهد را ممنوع کرد و این در حالی بود که در نیمه شهریورماه بازگشایی مدارس انجام شد و دانش‌آموزان به مدارس رفتند.

در تازه‌ترین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا نیز که در بامداد ۲۴ مهرماه ابلاغ شد هر گونه سفر به مشهد و خروج از آن در زمانی اعلام شد که تنها ۱۲ ساعت تا شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن(ع) و یک روز تا شهادت امام رضا (ع) باقی مانده بود.

درخواست این ممنوعیت در مشهد در ۲۲ مهرماه توسط نامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سرپرست استانداری خراسان رضوی داده شد در حالی که وضعیت کرونا در مشهد پیش‌تر از این قرمز بوده و می‌طلبید که در این راستا اتخاذ تصمیم ممنوعیت زودتر صورت پذیرد.

در نامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد صراحتا در رابطه با ایستگاه‌های صلواتی سطح شهر و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی ابراز نگرانی شده و تلویحا علت بالا رفتن آمار شیوع کرونا در آینده را برگزاری اینگونه مراسم قلمداد کرده است.

حال آن که در مورخه ۱۹ مهرماه شاهد تجمع بالای افرادی بودیم که برای خاکسپاری محمدرضا شجریان در آرامگاه فردوسی مشهد بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی گرد آمده بودند و هیچ گونه توصیه و ابلاغیه‌ای از جانب استانداری و ستاد استانی مقابله با کرونا و حتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در این زمینه شاهد نبودیم.

نکته حائز اهمیت دیگری که در ممنوعیت تردد به مشهد از آن غفلت شده این است که این ممنوعیت‌ها تنها در سفرهای زمینی و آن هم خودروهای شخصی و سواری ابلاغ شده و ستاد ملی مقابله با کرونا از سفرهای هوایی و قطار و اتوبوس چشم پوشیده و سایت‌های مرتبط با این سفرها همچنان در حال فروش بلیت هستند!

تمام تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حالی رخ داده که پیش‌بینی افزایش سفرها در دهه پایانی ماه صفر و لزوم ممنوعیت تمام مبادی ورودی و خروجی مشهد، نکته‌ای بسیار عیان و روشن است که از ستاد استانی مقابله کرونا انتظار می‌رفت اقدامی سریع‌تر و دقیق‌تر در این رابطه از طریق درخواست از ستاد ملی مقابله با کرونا داشته باشد.

اقداماتی چون ممنوعیت‌های گزینشی و دیرهنگام از جمله ضعف‌هایی است که در رابطه با اوضاع بحرانی مشهد از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا انجام و اقتضای شرایط اجتماعی این شهر نادیده گرفته می‌شود؛ موضوعی که سبب نارضایتی شهروندان شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز گذشته از افزایش ۱۸۷ نفری بستری های جدید مبتلا به کرونا در مشهد خبر داد.

حمیدرضا رحیمی با بیان اینکه در حال حاضر آمار کل بیماران بستری ۷۰۰ نفر است، گفت: ۲۱۶ نفر از این بیماران به‌خاطر وخامت حال بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

طبق گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از ابتدای شیوع کرونا تا روز گذشته، بیش از ۶۰ هزار نفر در مشهد و ۱۴ شهرستان تحت پوشش این دانشگاه به عفونت حاد تنفسی مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۶۰۶ نفر بستری شده‌اند‌.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول