اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

اینترنت مردم و هیأت‌ها برای پخش زنده رایگان شد/ رونمایی از بانک جامع مداحی به‌زودی

مدیر محصول سامانه تکیه وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سامانه امکان پخش زنده جلسات مذهبی را به صورت رایگان برای مردم و هیأت‌ها فراهم کرده است و بناست در آینده نزدیک بانک جامع مداحی کشور نیز روی آن بارگذاری شود.

اینترنت مردم و هیأت‌ها برای پخش زنده رایگان شد/ رونمایی از بانک جامع مداحی به‌زودی

علی معصومی، مدیر محصول سامانه تکیه وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: سامانه تکیه، محرم امسال باتوجه به شرایط خاص کرونایی کشور و نیاز هیأت‌ها به یک سامانه امن و پرسرعت برای پخش زنده جلسات عزاداری از سوی سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شد تا سامانه‌ای برخط (آنلاین) و رایگان در اختیار مردم و هیأت‌ها قرار گیرد.

اینترنت برای مردم و هیأت‌ها در تکیه رایگان است

وی با اشاره به اینکه سامانه تکیه مرجع رسمی پخش زنده هیأت‌های کشور است که با ایجاد بستر آنلاین، این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا در سراسر کشور جلسات خود را به صورت رایگان پخش زنده کنند، گفت: مردم نیز در این سامانه بدون محدودیت به تمام مراسم‌ها دسترسی داشتند و با انتخاب شهر و مداح به صورت زنده مداحی‌ها و مراسم‌ها را تماشا کردند. سازمان تبلیغات اسلامی با همراهی وزارت ارتباطات و مشارکت اپراتورها، در مسیر رفع مشکلات مالی و همچنین دسترسی آسان و بدون مشکل، هزینه ترافیک و همچنین هزینه دسترسی به سامانه تکیه را رایگان کرد که این مزیت همچنان در سامانه تکیه برقرار خواهد بود.

 بازدید همزمان ۷۰ هزار مخاطبان از پخش زنده تکیه در محرم

معصومی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت این سامانه تا پایان ماه صفر ۳۰۰ هیأت در شهرهای مختلف از خدمات آن بهره بردند، تصریح کرد: در ایام محرم و صفر امسال در مجموع این ۳۰۰ هیأت تنها در بستر اینستاگرام که امکان گزارش‌گیری راحت‌تری دارد یک و نیم میلیون بازدید را ثبت کردند و در سایت تکیه نیز مجموعاً ۴۵ هزار بازدید ثبت شد.

مدیر محصول سامانه تکیه اضافه کرد: در این سامانه به صورت همزمان و در چند هیأت، بازدید مجموعاً ۷۰ هزار نفر به ثبت رسید.

پخش زنده هیأت‌ها در چندین شبکه اجتماعی

مدیر محصول سامانه تکیه اضافه کرد: هیأت‌های عزاداری می‌توانند به صورت برخط پخش زنده جلسات خود را علاوه بر صفحه اختصاصی هیأت در تکیه از طریق ۸ کانال دلخواه (وبسایت هیأت، اینستاگرام، روبیکا، سروش پلاس، هیأت آنلاین، آپارات، و…) ارائه کنند.

بانک جامع مداحی به زودی

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک بناست آرشیو کامل و جامعی از صوت‌ها و تصاویر مراسم‌های مذهبی سال‌های مختلف در سامانه تکیه بارگذاری و در قالب سایت و نرم‌افزار در اختبار مخاطبان قرار گیرد.

نحوه ثبت نام هیأت‌ها در تکیه

معصومی در پایان با اشاره به نزدیک بودن ایام فاطمیه و همچنین شرایط آب و هوایی که شاید هیأت‌ها نتوانند جلسات خود را در فضای باز برگزار کنند و ناچار به برگزاری جلسات مجازی شوند، گفت: هیأت‌های سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه تکیه (tekye.net) و ارائه شماره ثبت هیأت و اطلاعات مدیر مربوطه، درخواست خود را ثبت کرده و ظرف مدت کوتاهی دسترسی کاربری به منظور پخش زنده مراسم مذهبی از طریق پیامک، دریافت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول