اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شوند/ فعالیت جهادی تعطیل شدنی نیست

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به ضرورت محوریت بخشیدن به مساجد در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، گفت: نباید کرونا و یا هر موضوع دیگری فعالیت‌های جهادی را کمرنگ یا تعطیل کند.

مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شوند/ فعالیت جهادی تعطیل شدنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، در سومین روز از دهه وقف رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس و روحانیون مبلغ فرهنگی آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهرستان به منظور ارائه گزارش و دیدار با امام جمعه گنبدکاووس در دفتر وی حضور پیدا کرده و با حجت‌الاسلام محمود ترابی دیدار و گفت و گو کردند.

* همه نهادها به خادمی آستان امامزاده یحیی بن زید (ع) افتخار کنند

امام جمعه گنبدکاووس در این نشست با اشاره به حضور موفق و چشمگیر اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در برنامه‌های مقابله با کرونا و آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی آن، اظهار کرد: ساماندهی بسیار خوب مساجد، بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) در این ایام و تعطیل نبودن فعالیت‌های جهادی و فرهنگی تقدیر و تشکر فراوان دارد.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه تاکید همیشگی ما بر محور قرار گرفتن مساجد برای فعالیت‌های فرهنگی و اقدامات اجتماعی بوده است، افزود: اینکه مسجد بتواند محور محلات باشد قطعا برکاتی که نمود و ظهور این برکات در آینده مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید نقش بقاع متبرکه و امامزادگان در ترویج فرهنگ دینی و مذهبی توسط برخی نهادها نادیده گرفته شود، ادامه داد: از همه نهادها و دستگاه‌ها انتظار داریم به تبدیل شدن آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) به قطب فرهنگی منطقه کمک کرده و به خادمی و خدمتگزاری به این حرم مطهر افتخار کنند.

 

 

* نظارت و پایش دائمی پروتکل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند اقدامات این اداره در 6 ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری برنامه‌های این اداره منطبق بر دستورات ستاد مقابله با کرونا و با هدف کنترل شیوع این بیماری و کمک به آسیب‌دیدگان کرونا بوده است.

صالح محبی توزیع ده‌ها هزار ماسک در چندین مرحله میان اقشار محروم و نیازمند را از جمله اقدامات این اداره در 6 ماهه نخست امسال دانست و افزود: با کمک مجموعه‌های فرهنگی، سمن‌ها و هیئت‌ها به صورت تمام قد در خدمت مردم شریف این مرز و بوم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه توزیع هزاران بسته معیشتی، بسته‌های بهداشتی و غذای گرم نیز با همت واقفان و نیکوکاران توسط اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس از دیگر اقدامات این اداره بوده است، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های متعدد در مناسبت‌های ملی و مذهبی به صورت برخط و اینترنتی و چندین برنامه حضور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز از سایر برنامه‌هایی است که در این مدت صورت پذیرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس بر رعایت کامل ضوابط بهداشتی و دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان تاکید کرد و گفت: تیم‌هایی از خادمین حرم مطهر امامزاده یحیی بن زید (ع) نیز به صورت پیوسته ضمن ضدعفونی سطوح حرم مطهر و دستان زائران بر رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک توسط زائران نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول