اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

۴ زمین تنیس خاکی در شهر لار احداث می‌شود

رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان از احداث ۴ زمین تنیس خاکی استاندارد در شهر لار خبر داد.

۴ زمین تنیس خاکی در شهر لار احداث می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، هفته تربیت‌بدنی همه‌ ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان به‌ منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و ترویج ورزش در میان خانواده‌ها و هدایت جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.

توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می‌آید؛ چون ورزش پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی‌های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری را به دنبال دارد و نیز وسیله‌ای برای جمع‌گرایی و اجتماعی شدن است.

از زمان آغاز شیوع کرونا و به جهت محدودیت‌های ناشی از آن،  ورزش کردن به‌ ویژه برای عامه جامعه به حاشیه رانده شد که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب، این خلاء را جبران کرد.

در آستانه هفته تربیت‌بدنی، خبرنگار فارس گفت‌وگویی را با محمدحسن طیبی رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان ترتیب داده است که در ادامه می‌خوانیم:

با توجه به شیوع ویروس کرونا تمهیدات شما برای اینکه مردم از ورزش دور نمانند چه بوده است؟

- از اسفند سال گذشته، که شیوع ویروس کرونا آغاز شد با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اماکن ورزشی تعطیل شد و این اتفاق تا الان وجود دارد، از اوایل مهر ماه رشته‌های روباز مانند دوچرخه‌سواری و ورزش‌های انفرادی را با توجه به دستورالعمل‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم. در مدت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی ورزش‌دوستان و ورزشکاران، برنامه‌های متنوعی را از طریق فضای مجازی همچون دارت و شطرنج به اجرا درآوردند همچنین ورزش در خانه را به مردم آموزش دادند. هیئات ورزشی مختلف با ارسال کلیپ و پوستر مردم را به ورزش در خانه تشویق کردند. در برخی از رشته‌ها حتی مسابقاتی نیز از طریق فضای مجازی برگزار کردیم.

با پخش بروشور و شعارهای ورزشی سعی بر ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم داشته‌ایم. البته در این مدت واقعاً با توجه به شیوع ویروس کرونا کار ورزشی کردن سخت است. این را اضافه کنم که در ایام شیوع ویروس کرونا هیئات ورزشی در بحث کمک‌های معیشتی هم فعالیت خوبی داشته‌اند و با تهیه ماسک و وسایل بهداشتی و امکانات معیشتی به یاری مردم شتافتند.

آیا سالن‌های بدنسازی و استخرها هم با توجه به استقبال جوانان از این رشته‌ها در ایام شیوع کرونا بازگشایی خواهد شد؟

- با توجه به هزینه‌های بالای اجاره سالن‌های ورزشی با ستاد کرونا صحبت شد و این اجازه را گرفتیم که باشگاه‌های بدنسازی با نفرات کمتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشائی شوند البته در استخر با توجه به مسائل بهداشتی که وجود دارد فعلاً اجازه بازگشائی وجود ندارد.

آیا در ایام کرونا ، تسهیلاتی به اماکن ورزشی و ورزش‌کاران تعلق‌ گرفته است؟

- در زمینه تسهیلات در اداره کل ورزش و جوانان و در سطح لارستان جلسات مختلفی برگزار شد و به باشگاه‌های ورزشی اعلام کردیم که عضو ستاد تسهیلات کرونا شوند که در این راستا تعدادی از باشگاه‌ها نیز ثبت‌نام کردند اما از لحاظ برخی موضوعات بیمه‌ای و اداری و تکمیل مدارک مشکلاتی داشتند که در صورت رفع این موارد توسط خود باشگاه‌ها می‌توان تسهیلاتی را با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اختیارشان قرار داد.

برنامه‌های شما در هفته تربیت‌بدنی که اواخر مهر ماه خواهد بود چیست؟

- با توجه به شرایط موجود بیشتر تمرکز ما بر روی ورزش‌های با فضای روباز مانند تنیس خاکی، شطرنج  و دارت است که برنامه‌ریزی‌هایی داشته‌ایم. یک برنامه مهم با عنوان «صفر تا سکو» ویژه استعدادیابی طراحی‌شده که در این مسابقه از تمام مردم خواسته‌ایم از استعداد خود در هر موضوعی کلیپی ۳۰ ثانیه‌ای تهیه و به ما ارسال کنند. پس از جمع‌آوری این کلیپ‌ها توسط داورانی از تهران ارزیابی خواهد شد و استعدادهای برتر در جنوب فارس را معرفی خواهیم کرد و در پایان تسهیلات ویژه‌ای به این افراد تعلق می‌گیرد. با توجه به اینکه در حال حاضر وضعیت لارستان سفید اعلام‌شده، اگر ستاد مبارزه با کرونا لارستان اجازه دهد با حضور مدیرکل ورزش و جوانان فارس برنامه تجلیل از ورزشکاران، قهرمانان و هیئات ورزشی را همچون سالهای گذشته اجرا می‌کنیم.

در مورد برنامه‌های ورزشی اداره ورزش و جوانان لارستان در آینده توضیح دهید؟

- با توجه به شرایط مالی موجود جامعه برنامه‌ای را جهت تغییر کاربری فضای فعلی اداره ورزش و جوانان لارستان ارائه کرده‌ایم که فضای موجود را به تجاری، مسکونی و اداری تغییر کاربری دهیم. از لحاظ قانونی این مورد اجازه داده شده و در حال رایزنی با شورای شهر، شهرداری، دفتر نماینده و فرمانداری هستیم که در صورت تصویب، این مهم را به نتیجه برسانیم.
اگر این اتفاق اجازه داده شود ساختمان شکیلی در محل فعلی احداث خواهد شد و برای هیئات ورزشی لارستان هم اتاق‌هایی در نظر گرفته می‌شود.  از طرفی می‌توانیم با توجه به تجاری بودن ساختمان، درآمدزایی نیز در راستای فعالیت‌های ورزشی داشته باشیم و ورزش لارستان را رونق دهیم. در سال‌های گذشته هم این طرح را ارائه دادیم اما مخالفت‌هایی از سمت مسئولین لارستان صورت پذیرفت. طرح دیگر اداره ورزش لارستان، تبدیل بخشی از استادیوم شهید دانشیار که دیگر کاربرد ورزشی ندارد به کاربری مسکونی است. امیدواریم مسئولین لارستان با تعامل به ما این اجازه را بدهند تا بتوانیم درآمدزایی نیز برای ورزش داشته باشیم و بهتر بتوانیم ورزشکاران و تیم‌های ورزشی را در مسابقات استانی و کشوری همراهی مالی کنیم.

علت عدم حمایت مناسب از تیم لیگ برتری بانوان شهید چمران لارستان چه بود؟

- متأسفانه با توجه به کمبود بودجه مالی نتوانستیم تیم هندبال بانوان شهید چمران لارستان را حمایت کنیم که موجب انصراف این تیم از لیگ برتر هندبال کشور شد. در واقع کاستی از طرف ما بوده است که نتوانستیم به دلیل کمبود بودجه از این تیم حمایت کنیم. در مجموع با اجازه‌ای که دولت در قوانین داده است ما می‌توانیم با تغییر کاربری و طرح‌هایی که گفته شد درآمدزایی داشته باشیم و این اتفاق می‌تواند به پنج تیم کشوری ما کمک شایانی کند. از مسئولین لارستان تقاضای کمک داریم تا در بحث تغییر کاربری اداره ورزش و جوانان ما را حمایت کنند.

در زمینه عمرانی چه اقداماتی برای ورزش لارستان در حال انجام است؟

- در  زمینه ساخت‌ها فعالیت‌های مختلفی را در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم. با صحبت با یک سرمایه‌گذار و تهیه زمین با همکاری شهرداری لار احداث ۴ زمین تنیس خاکی استاندارد دیگر در شهر لار را در دستور کار قرار داده‌ایم. امیدواریم طی امسال خانه تنیس خلیج‌فارس لارستان با تأمین اعتباری که دولت قول آن را داده و با کمک خیر به افتتاح برسانیم تا بزرگ‌ترین خانه تنیس روی میز جنوب فارس را در لارستان داشته باشیم. برای ورزش کاراته با توجه به کوچک بودن سالن فعلی با کمک شهرداری زمینی اختصاص‌یافته و سعی داریم تا سال آینده این مهم هم به نتیجه برسانیم.

با کمک بنیاد نیک اندیشان هاشمی زاده جهت ساخت بزرگ‌ترین زورخانه کشور در محل بین شهرقدیم و شهرجدید نیز به نتیجه رسیده‌ایم و امیدواریم که بزودی عملیات ساخت این زورخانه را آغاز کنیم همچنین ترمیم چمن استادیوم تختی لار با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان در حال انجام است و امید می‌رود تا ۲ یا ۳ ماه آینده این چمن به بهره‌برداری برسد. در کنار زمین چمن، سکوها و ساختمان فوتبال استادیوم هم با مشارکت دولت و خیرین بهسازی خواهیم کرد.

در حال حاضر چه تیم‌هایی از لارستان در مسابقات ورزشی کشوری حضور دارند؟

- تیم درسا لارستان در فوتسال جوانان در مسابقات کشوری علیرغم عدم کسب عنوان اما خوب درخشید و به آینده این تیم امیدوار هستیم همچنین تیم استقلال لطیفی نیز در مسابقات لیگ دسته اول کشور حضور خواهد یافت و امیدواریم بتوانیم حمایت خوبی از این تیم‌ها داشته باشیم.

در مورد ایجاد ورزش‌های ساحلی در لارستان چه اقداماتی انجام شده است؟

- با تشکیل کارگروه ورزش و با حضور نماینده لارستان سعی داریم با در اختیار قرار دادن فضای مناسب رشته‌های ورزشی ساحلی نیز در این منطقه ایجاد کنیم.

برنامه شما برای ایجاد رشته‌های ورزشی جدید در لارستان چیست؟

- طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته سعی داریم رشته ورزشی شمشیربازی را در لارستان دائر کنیم. در حال حاضر رئیس هیئت شمشیربازی لارستان انتخاب شده و طی صحبت‌هایی که با استان داشته‌ایم، امیدواریم به‌زودی این رشته را در لارستان راه‌اندازی کنیم. هیئت شمشیربازی استان طی بازدیدی که از لارستان داشته، شرایط را مساعد اعلام کرد و قول تجهیز و در اختیار دادن امکانات ورزشی جهت این رشته را به ما داده‌اند. رشته دیگری که به دنبال آن هستیم رشته «سپک تاکرا» است که در حال حاضر تمریناتی هم در بوستان شهرجدید در حال انجام است. همچنین در روستای زروان این ورزش بسیار پر طرفدار شده و به‌صورت جدی به این ورزش پرداخته‌اند.

در مورد احداث زمین‌های چمن مصنوعی روستایی با توجه به صحبت‌های نماینده مردم لارستان در مجلس جهت تخصیص اعتبار از سمت وزارت نفت، چه اقداماتی را در دستور کار دارید؟

- پروژه‌های چمن مصنوعی شهرستان از سال ۹۷ کلید خورد و تعدادی از آن‌ها نیمه‌تمام باقی‌مانده است. در تلاش هستیم که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان فارس، نماینده مردم و همچنین فرماندار ویژه لارستان بودجه‌هایی را جهت اتمام این پروژه‌ها تخصیص دهیم. قول این مورد داده شده است اما مهم‌تر از آن تلاش در جهت جذب این بودجه است. ما 6 زمین چمن مصنوعی کوچک به همراه زمین چمن استادیوم بیرم را در دست احداث داریم که نیمه‌تمام مانده است و امیدواریم بتوانیم با کمک مسئولین بودجه‌ای را جهت اتمام این زمین‌ها جذب کنیم.

در سال جاری چه فعالیت‌هایی در جهت ورزش روستاها اجرا شده است؟

- امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر در ریاست اداره ورزش و جوانان فعلاً تخصیصی به ما داده نشده است و متأسفانه فعلاً نتوانسته‌ایم کاری را برای روستاها صورت دهیم. اولویت تخصیص ما با تکمیل زمین‌های چمن مصنوعی است و پس‌ازآن اولویت‌های جدید را به مسئولین ارائه خواهیم کرد. طی بازدیدی که از روستای هرمود داشتیم زیرسازی‌هایی از سمت اهالی این شهر جهت احداث زمین فوتبال صورت گرفته است اما بدلیل کمبود اعتبارات نمی‌توانیم بودجه‌ای را در دستور کار برای این پروژه قرار دهیم اما امیدواریم در آینده با کمک مسئولین شهرستان به ورزش روستایی بتوانیم بیشتر توجه کنیم. در حال حاضر پروژه‌های نیمه‌تمام ما خانه تنیس روی میز لارستان همچنین زمین‌های چمن مصنوعی است که در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

سعی داریم یک پکیج ورزشی را با کمک نماینده از وزارت ورزش و جوانان دریافت کنیم و پس از تخصیص این امکانات را به روستاها توزیع کنیم. البته در سال‌های گذشته هم این تخصیص امکانات ورزشی را داشته‌ایم که رسیدهای آن‌هم موجود است امسال هنوز این پکیج را دریافت نکرده‌ایم اما به‌محض رسیدن این تجهیزات را بین روستاها تقسیم خواهیم کرد. ما معتقدیم روستاهای لارستان از لحاظ ورزشی محروم هستند اما تلاش می‌کنیم در حد امکانات این مشکلات را رفع کنیم.

آخرین وضعیت پیست آفرود و موتورسواری را بیان کنید؟

- پیست موتورسواری و آفرود لارستان در حال تکمیل است اما با توجه به شیوع ویروس کرونا نتوانستیم تکمیل کنیم. در برنامه داشتیم که مسابقه کشوری را در آن برگزار کنیم اما بدلیل شیوع کرونا این اتفاق به آینده موکول شد و در اولین فرصت این مهم را صورت خواهیم داد.
در مورد موتورسواران درخواست داریم که زمینی از طرف منابع طبیعی و شهرداری در حومه شهر اختصاص یابد تا افرادی که دارای موتور هستند هم بتوانند به موتورسواری در پیست روی بیاورند و خطری که با تک چرخ زدن و سرعت در شهر متوجه مردم می‌شود از بین برود.

انتظار شما از مسئولین و خیرین چیست؟

- با توجه به مشکلات مالی موجود ضمن تشکر از خیرین که با ما همکاری داشته‌اند از مسئولین خواستاریم که پیگیر جذب بودجه باشند تا در کنار خیرین بتوانیم بودجه‌های مربوط به زیرساخت‌ها را تأمین کنیم. در پایان آرزو دارم که کرونا از بین برود و مردم با شادابی در کنار هم زندگی کنند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول