اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سوگواری «زنان نوغان» در مدرسه خیرات‌خان برگزار شد

هم‌زمان با سالروز شهادت مظلومانه خورشید هشتم(ع) مدرسه خیرات‌خان حرم مطهر امام رضا(ع) میزبان آیین سوگواری «زنان نوغان» شد.

سوگواری «زنان نوغان» در مدرسه خیرات‌خان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان‌نیوز، هم‌زمان با آخرین روز ماه صفر که مصادف با سالروز شهادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است مراسم سوگواری بانوان رضوی با حضور 300 نفر از زنان ولایی محله نوغان مشهد در فضای باز مدرسه خیرات‌خان حرم مطهر امام رضا(ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم بانوان مشهدی در حالی که شاخه‌های گل در دست داشتند، بعد از ورود به حرم مطهر رضوی و عرض ارادت به ساحت امام مهربانی‌ها وارد مدرسه خیرات‌خان شدند و در این مکان به عزاداری و نوحه‌خوانی در سوگ این امام رئوف پرداختند و بر مظلومیت غریب‌الغربا اشک ماتم ریختند.

این آیین معنوی با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و با قرائت زیارت امین‌الله، روضه‌خوانی حسین مالکی‌نژاد و شعرخوانی زهرا علی‌پور در رثای امام هشتم(ع) ادامه یافت.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه به بیان نقش زنان فعال فرهنگی و تبلیغی از صدر اسلام تا امروز پرداخت و اظهار کرد: زنان در تاریخ اسلام، اساسی‌ترین نقش‌ها را در راستای زنده نگهداشتن دین ایفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه زن می‌تواند در مدیریت جامعه بشری، در تدبیر اندیشه عالی الهی و تربیت و تعالی رشد انسان بسیار تأثیرگذار باشد، افزود: زمانی که امت پیامبر اسلام(ص) در برابر دین خدا ایستادند حضرت زهرا(س) با مجاهدت و حضور به‌موقع در میدان و ایفای نقش بی‌بدیل در خانه و جامعه دین مبین اسلام را حفظ کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در حساس‌ترین نقطه تاریخی حکومت اسلامی اصلی‌ترین نقش را ایفا کردند، بیان کرد: حرکت زنان محله نوغان نیز نشئت‌گرفته از الگوهای بی‌نظیر دینی بود.

پناهیان با اشاره به اینکه امروز بانوان جامعه اسلامی نیز باید با الگوگیری از زنان بزرگ اسلام برای حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی تلاش کنند، گفت: زن در تاریخ اسلام اساسی‌ترین نقش را ایفا می‌کند چون علاوه بر دفاع از حق، نسلی را به جامعه تقدیم می‌کند که او اقامه‌کننده حق است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول