اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ایجاد اشتغال برای 1000 نفر با اجرای 3 پروژه در گلپایگان

فرماندار گلپایگان گفت: با جذب سرمایه‌گذار شرکت استویا و گاوداری فضیل و گلخانه ۲۰ هکتاری در گلپایگان برای هزار نفر در این شهرستان اشتغال‌زایی خواهد شد.

ایجاد اشتغال برای 1000 نفر با اجرای 3 پروژه در گلپایگان

حسین یارمحمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان در خصوص انتخاب فرمانداری گلپایگان به عنوان فرمانداری برتر استان، اظهار داشت: در سال‌های اخیر برای اینکه دولت تصویر دقیق و شفافی از میزان موفقیت فرمانداران داشته باشد ارزیابی عملکرد فرمانداری‌ها از سوی وزارت کشور انجام می‌شود که در این زمینه پارامترهای متفاوت مدنظر و مورد قبول وزارت کشور قرار گرفت تا در بین ۲۴ فرمانداری استان رتبه برتر را کسب کردیم.

فرماندار گلپایگان گفت: با توجه به اینکه امنیت یکی از مهمترین مقوله‌های اجتماعی کشور است ارتقای امنیت پایدار در سطح شهرستان که نتیجه آن ارتباط تنگاتنگ‌ و سیستماتیک اعضای شورای تأمین و مسئولین ارشد این شهرستان با یکدیگر است نخستین پارامتر در ارزیابی عملکرد قرار گرفت.

یارمحمدیان با بیان اینکه یکی از وظایف فرماندار زمینه برگزاری انتخاباتی موفق است و در این شهرستان به نحوی قوانین انتخابات را اشراف داشتیم که با ایجاد شور و نشاط سیاسی در گلپایگان میزان مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سطح استان و کشور بالاتر بود و معیاری برای وزارت کشور شد، بیان کرد: فعال شدن دفاتر احزاب در شهرستان و پرهیز ازهر گونه نگاه سیاسی و اجتماعی فرمانداری گلپایگان ملاک عملکرد قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به اینکه فرماندار ریاست ۵۷ کمیسیون و کارگروه در شهرستان را برعهده دارد، در گذشته بسیاری از جلسات و کارگروه‌ها بروز نبود و در زمینه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی جلساتی با مصوبه برگزار می‌شود.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه دستگاه فرمانداری مجری کار نیست و نقش هماهنگ‌ کننده دارد، تصریح کرد: با برگزاری جلسات ادارات در انجام سریع کارها به ویژه مواقع بحران توجیه می‌شوند، به عنوان نمونه در فروردین سال ۹۸ علی‌رغم اینکه زیر نویس تلوزیون شد که غرب استان اصفهان در معرض تهدید سیل است اما در گلپایگان با برگزاری جلسات مکرر پیشگیری فرضی ‌انجام شد که حتی در سطح معابر آبگرفتگی نداشتیم.

 یارمحمدیان افزود: در نیمه‌های شب از سیل بند وانشان بازدید می‌کردم تا اگر احتمال بروز سیل وجود دارد پیش از موقع اقدام کنیم،به دنبال بارندگی‌ها سد کوچری برای نخستین بار سرریز شد و مسیر رودخانه‌ها و دیواره سد تخریب نشد، در سال زراعی جدید نیز با برگزاری ستاد مدیریت بحران دستگاه‌ها و شهرداری‌ها برای بسیج آمادگی توجیه کردیم تا مسیل‌ها و جوی‌ها را پاکسازی کنند تا در هنگام بارندگی‌ها با سیلاب‌های احتمالی مواجه نشویم.  

 وی با اشاره به اینکه توسعه روستایی و شهری در این شهرستان پارامتر ارزیابی بود، افزود: امسال ۱۱ روستای فاقد دهیاری شهرستان آسفالت و یک پروژه اجرا شد همچنین روستای ۲۹ خانوار مرغ گازرسانی نشده بود که با تلاش و پیگیری‌ سال گذشته عملیات لوله‌گذاری از طریق استان مرکزی به سمت این روستا آغاز و مهرماه امسال از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

فرماندار گلپایگان بیان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور در گلپایگان با جذب سرمایه‌گذاران شرکت استویا و گاوداری فضیل و گلخانه ۲۰ هکتاری در گلپایگان در حال اجرا است که نزدیک به یک هزار اشتغالزایی دارد، در دو سال اخیر ۴۰۰ درصد کشت گلخانه‌ای رشد داشته است، ضمن توسعه کشت گل‌محمدی تلاش داریم به یک هزار هکتار زیرکشت برسد تا با ایجاد صنایع  تبدیلی از خام فروشی آن جلوگیری شود.

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: امسال در راستای صیانت از حقوق شهروندان با وجود 24 نیرو و حجم بالای کار اداری ۱۶ هزار مکاتبه و پاسخ به سوالات مردمی در فرمانداری گلپایگان به ثبت رسیده است.

وی تأکید کرد: در این شرایط اقتصادی تلاش داریم در خدمت به مردم‌ کوتاهی نکنیم و کمبود اعتبارات را با کار و تلاش بیشتر جبران ‌کنیم البته ابراز احساسات مردم گلپایگان که فرهنگ بالای آن‌ها را نشان می‌دهد قوت قلبی برای ما است.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه اجرای پروژه فاضلاب شهری بزرگترین دغدغه ما است، تصریح کرد: اجرای این پروژه نزدیک به  ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و نماینده مجلس باید کمک کند تا در ردیف بودجه سال آینده قرار گیرد تا مشکل فاضلاب شهر حل شود.

وی با بیان اینکه ۱۴۴ واحد صنعتی در شهرستان وجود دارد، گفت: برای توسعه شهرک صنعتی جدید کمبود زمین داریم که نقاطی جانمایی شده منتها گیر منابع طبیعی و محیط زیستی یا در نزدیک محدوده شهری قرار دارد، از آنجایی که نگاه سرمایه‌گذاری به توسعه پایدار شهرستان کمک می‌کند دیدگاه مردمی برای استقبال از پروژه‌های بزرگ ‌باید تقویت شود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱ /ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول