اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شناسایی و احیای ۱۰۰ رقبه تحت‌تصرف در آستارا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا تعداد موقوفه‌ها و رقبه‌های شهرستان آستارا را به ترتیب ۱۱ موقوفه با ۲۸۰ رقبه عنوان کرد و افزود: طی یک سال گذشته، ۱۰۰ رقبه تحت‌تصرف اشخاص از سوی اوقاف و امور خیریه این شهرستان شناسایی و احیا شدند.

شناسایی  و احیای ۱۰۰ رقبه تحت‌تصرف در آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، جمشید مهدوی امشب در نشست خبری به مناسبت دهه وقف در محل امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان، رسول خدا را نخستین واقف صدراسلام دانست و اظهار کرد: امام علی(ع) پس از حفر هر چاه، وقتی به آب می‌رسد آن چاه را وقف می‌کرد تا دیگران از آن استفاده کنند.

وی فعالیت مرکز افق امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) را در راستای تبیین مباحث اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه دانست و افزود: این مرکز طی یک ساله گذشته به دلیل فعالیت متمرکز در ایام کرونا ازجمله دوخت و توزیع ماسک، توزیع بسته‌های معیشتی و تولید محتوای الکترونیکی از سطح سه به سطح یک ارتقا پیدا کرد.

به‌گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا، ۳۰ خانواده در برش، دوخت، بسته‌بندی و توزیع ۱۴هزار ماسک در بین مراکز حساس و درگیر با ویروس کووید ۱۹ نقش ایفا کرده و به صورت مشارکتی حدود یک‌هزار و ۶۰۰ بسته ارزاق از اول سال تاکنون تهیه و در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

مهدوی تعداد موقوفه‌ها و رقبه‌های شهرستان آستارا را به ترتیب ۱۱ موقوفه با ۲۸۰ رقبه عنوان کرد و گفت: طی یک سال گذشته، ۱۰۰ رقبه تحت‌تصرف اشخاص از سوی اوقاف و امور خیریه این شهرستان شناسایی و احیا و برای چهار موقوفه نیز سند مالکیت اخذ شده است.  

وی مقدار اعتبار موردنیاز جهت تکمیل داخل حرم امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) شهرستان آستارا را حدود یک‌میلیارد ریال و زمان بهره‌برداری از آن را اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ دانست و بیان کرد: دو گل‌دسته به ارزش دومیلیارد ریال تا دو هفته دیگر در امام‌زادگان این شهرستان نصب و به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدوی با اشاره به اینکه با احداث هتل آپارتمان نور و فعال شدن ۳۹ واحد تجاری روبه‌روی آستان امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) شهرستان آستارا برای ۶۲ نفر به صورت مستقیم فرصت‌های جدید شغلی ایجاد شده است، افزود: جهت احداث هتل آپارتمان نور با ۱۱ سوئیت بالغ‌بر ۳۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا با بیان اینکه نذورات امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) و مبالغ دریافتی از واحدهای تجاری و هتل‌آپارتمان نور برای خود امام‌زادگان هزینه می‌شود، گفت: ازآنجایی‌که پروژه عمرانی امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع)، یک پژوه بسیار بزرگی است، به‌همین‌دلیل تکمیل آن زمان‌بر شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول