اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف: عادی سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز، پیروزی برای آرمان چندجانبه‌گرایی

وزیر امور خارجه در آستانه پایان محدودیت تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران در توئیتر نوشت: عادی سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز، پیروزی‌ برای آرمان چندجانبه‌گرایی و نیز صلح و امنیت در منطقه‌ ما به شمار می‌آید.

ظریف: عادی سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز، پیروزی برای آرمان چندجانبه‌گرایی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دقایق اولیه بامداد امروز (یکشنبه) در توئیتی به زبان انگلیسی و در آستانه پایان محدودیت تسلیحاتی ایران نوشت: روزی بسیار مهم برای جامعه بین‌المللی که - در مخالفت با تلاش‌های بدخواهانه ایالات متحده - از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و برجام صیانت کرده است.

وی افزود: عادی سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز، پیروزی برای آرمان چندجانبه‌گرایی و نیز صلح و امنیت در منطقه‌ ما به شمار می‌آید.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در توئیتی به زبان عربی نوشت: براساس قطعنامه ۲۲۳۱ امروز تحریم‌های تحمیلی علیه تسلیحات در کشورم به طور خودکار پایان می‌یابد. عجیب نیست که با تجهیز کورکورانه به سلاح مخالف باشیم. از آن رو که سلاح در ایران برای دفاع است، بر خلاف عملکرد دیگر کشورها، نه جنگ به راه اندخته و نه سبب فساد می‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد:  ما ایمان داریم که امنیت با اراده ملت ما و خودکفایی‌اش محقق می‌شود. اهداف ما همیشه صلح آمیز و دفاعی است.

به گزارش فارس، ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز (یکشنبه) ۲۷ مهر ماه محدودیت‌های تسلیحاتی ایران به صورت خودکار پایان می‌یابد و آنگونه که حسن روحانی رئیس جمهور اعلام کرد از امروز می‌توانیم اسلحه‌مان را به هر که خواستیم بفروشیم و از هر که خواستیم اسلحه بخریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول