اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

خسارت ۱۵۰ میلیاردتومانی کرونا به حوزه گردشگری آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری آذربایجان غربی خسارت وارد کرده است.

خسارت ۱۵۰ میلیاردتومانی کرونا به حوزه گردشگری آذربایجان غربی

جلیل جباری در گفت وگو با خبرنگار  فارس در ارومیه اظهار داشت:  از اوایل شیوع کرونا، از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت به مجموعه فعالان گردشگری اعم از هتل دارها، آژانس های مسافرتی ، واحدهای بوم گردی، موسسات آموزشی و راهنمایان گردشگری که به نوعی در این حوزه فعالیت داشته اند وارد شده است.

وی افزود: دولت برای حمایت در این حوزه مصوباتی ابلاغ کرده که شامل امهال تسهیلات بانکی، امهال پرداخت حق بیمه و مالیات و امکان استفاده از تسهیلات که فعالان گردشگری می توانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: فعالان این حوزه می‌توانند برای مدیریت این شرایط با رعایت کامل پرتکل های بهداشتی، از سفرهای هوشمند به صورت کاملا مدیریت و برنامه ریزی شده بهره ببرند.

جباری گفت: در سطح این استان ۵ هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اتاق در درجه های مختلف و حدود ۹۳ مرکز اقامتی فعال است و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر اقامت می کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول