اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

با هل دادن پراید نمی‌توان استان را مدیریت کرد/ افتتاح کارگاه با ۷سال فعالیت به دست استاندار زنجان!

نماینده سابق خدابنده در مجلس گفت: با هل دادن پراید و یا بازدید از یک مرغداری نمی‌توان استان را مدیریت کرد.

با هل دادن پراید نمی‌توان استان را مدیریت کرد/ افتتاح کارگاه با ۷سال فعالیت به دست استاندار زنجان!

احمد بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: وضعیت استان زنجان وضعیت جالبی نیست و در یکی دو ماه گذشته به عنوان نماینده سابق و شهروند استان وضعیت را بارها با مدیران استانی و کشوری در میان گذاشتم.

وی با اشاره به اینکه در ارزیابی عملکرد استانداران، زنجان رتبه ۲۷ کشور را کسب کرده و از نظر شاخص‌های عمومی و خصوصی به این جایگاه رسیده است، اضافه کرد: ادامه روند موجود موجب نگرانی دلسوزان و افراد صاحب نظر در امور اداره استان است. 

بیگدلی با اشاره به اینکه پیش از این نیز در ارزیابی‌ها سازمان برنامه و بودجه استان‌ زنجان در جایگاه ۲۷ قرار داشت، گفت: در سال‌های گذشته با تلاش طهماسبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت زنجان، استان در زمینه تخصیص بودجه در جایگاه سوم کشور قرار گرفت.

وی افزود: بار دیگر در استان زنجان با توجه به مدیریت تک بعدی، عدم دریافت نظرات کارشناسان و برگزاری جلسات بیهوده موجب شد، این جایگاه در استان زنجان از بین برود و بار دیگر زنجان، جایگاه ۲۷ را در بین استان‌ها به خود اختصاص دهد. 

استان زنجان منفعل اداره می‌شود

وی با اشاره به اینکه امروزه موضوعات کش داده می‌شود تا آب از آسیاب بیفتد و اهمیت خود را از دست دهد، گفت: در شرایط کنونی استان زنجان مدیریت منفعل و بدون دریافت نظر کارشناسان دارد. 

بیگدلی با اشاره به اینکه ادامه شرایط موجود موجب سرخوردگی در بین مدیران و صاحب‌نظران استانی می‌شود، گفت: ادامه روند موجود به نفع استان نیست. 

وی با اشاره به اینکه به عنوان فرزندان استان از اداره استان به صورت منفعلانه ناراحت هستیم، بیان کرد تصویب بودجه در مجلس اتفاق می‌افتد و تخصیص آن کاری است که نیازمند تلاش مدیران است و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در این حوزه خوب اقدام نکردند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه استاندار با یک پراید هل دادن و سرزدن به یک مرغداری نمی‌تواند استان را اداره کند، ادامه داد: در جلسات به جای خرد کردن شخصیت مدیران استانی باید مدیریت اتفاق بیفتد و با این شرایط جایگاه بیست و هفتم نیز برای زنجان زیاد است و باید در جایگاه آخر قرار گیرد.

وی در ادامه به مدیریت نامناسب کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: به عنوان یک پزشک و نماینده مردم خدابنده و پیش از فراگیری بیماری در کشور از استاندار و رئیس علوم دانشگاه علوم پزشکی خواستم برای برخی از مسائل اقداماتی انجام دهند تا به نفع مردم تمام شود که این اتفاق نیفتاد، چرا با وجود اینکه بسیاری از جلسات شکل امنیتی می‌گیرد تا نتیجه مطلوبی داشته باشد، موضوع کرونا را امنیتی نکردیم. 

بیگدلی با اشاره به اینکه در زمان نمایندگی خود راهکار ارائه دادم تا از ظرفیت مردم زنجان که پیروی خوبی از قوانین و دسترالعمل‌ها دارند استفاده شود، ادامه داد: این اتفاق توسط نماینده عالی دولت در استان رخ نداد و امروز به جایی رسیده‌ایم که بسیاری از شهرستان‌های زنجان در وضعیت هشدار قرار دارد و عملکرد استانداران در ارزیابی‌های وزارت بهدشت همچنین وزارت کشور در حوزه کرونا قابل مشاهده است. 

وی مدیریت استان زنجان در دولت را بلاتکلیف خواند و گفت: برای نمونه شورای حل اختلاف استان که باید به صورت ماهانه برگزار شود از شهریور سال گذشته هیچ گونه جلسه‌ای نداشته و با وجود اصرارها دو جلسه مقرر شد برگزار شود که در دقایق آخر لغو شد.

بیگدلی با اشاره به اینکه صورتجلسه چند جلسه برگزار شده نیز به نحوی است که به نظر می‌رسد این جلسات مصوبه ندارد، ادامه داد: آرای این شورا نیز به افراد اطلاع‌رسانی نشده تا فرصت درخواست تجدیدنظر و یا شکایت به مراجع بالاتر نیز از بین برود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد عملکرد استاندار زنجان در حوزه اشتغالزایی عنوان کرد: در افتتاحات هفته دولت چیزهایی دیدم که دلم به درد آمد چرا که کارگاهی افتتاح می‌شد که هفت سالی می‌شود که دایر است. 

بیگدلی با اشاره به اینکه واحدهای افتتاحی نیز به همت خود افراد ایجاد شده است، گفت: تنها افتخار مدیران استانی اعطای وام با درصد بالا است و از این طریق می‌خواهند این افتخار را به نام خود تمام کنند.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول