اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

افزایش بیماران کرونایی در اهواز

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از افزایش آمار مراجه‌کنندگان مشکوک به کرونا خبر داد.

افزایش بیماران کرونایی در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهران احمدبلوطکی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز اظهار کرد: تقریبا از یک ماه پیش آمار مراجه‌کنندگان مشکوک به ابتلا به کرونا با شیب ملایم در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه مراکز بهداشت طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت نمونه‌گیری می‌کنند، افزود: تقریبا ۵۰ درصد از مراجعه‌کنندگان با علائم مشکوک به کرونا، مثبت قطعی هستند، البته علاوه بر مراکز نمونه‌گیری دولتی، شش آزمایشگاه خصوصی نیز در غرب اهواز در حال انجام تست PCR هستند که این آمار جزو آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشت قرار نمی‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: اولین و مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری استفاده از ماسک است، البته استفاده از ماسک باید صحیح باشد. گاهی مشاهده می‌کنیم که برخی افراد دو سه روز از یک ماسک سه‌لایه استفاده می‌کنند در حالی که ماسک پس از یک بار استفاده، منشاء آلودگی است و در هوای مرطوب و شرجی نیز ماسک‌های سه‌لایه تنها چهار ساعت کارایی دارند.
وی با اشاره به ادامه برگزاری مراسم عروسی و عزا در مناطق حاشیه شهر در غرب اهواز، ادامه داد: علی‌رغم همه نگرانی‌ها و تنش‌های ناشی از شیوع کرونا، متاسفانه مردم کرونا را عادی گرفته‌اند و همچنان در حال برگزاری و حضور در تجمعات هستند.

مهران احمدی بلوطکی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم کرونا کمترین عارضه را بر جای بگذارد و این در حالی است که اکنون سن ابتلا در حال کاهش است و نگرانی ما از بابت بالا رفتن آمار مرگ و میر است.

وی بیان کرد: در پیک اول بیماری، مبتلایان را شناسایی می‌کردیم، اما مشاهده می‌‌شد که برخی از بیماران، قرنطینه را رعایت نمی‌کردند و اکنون هم این وضعیت ادامه دارد و از این بابت نگران هستیم.


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول