اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

واکنش هند به آماده باش ارتش چین

در میانه تنش‌های مرزی دهلی نو و پکن، «آمیت شاه» وزیر امور داخلی هند گفت ارتش کشورش همیشه آماده نبرد است.

واکنش هند به آماده باش ارتش چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در میانه تنش‌های مرزی بین هند و چین و در فاصله چند روز بعد از درخواست «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین از نیروهای نظامی کشورش برای آمادگی جنگی، «آمیت شاه» وزیر امور داخلی هند روز شنبه گفت ارتش این کشور همیشه آماده نبرد است.

شاه در یک مصاحبه اعلام کرد هند هرگز حتی یک اینچ از قلمروی خود را به چین واگذار نخواهد کرد. او گفت: هر ملتی همیشه آماده است. این هدف از حفظ ارتش‌هاست—پاسخ دادن به هر نوع تجاوز. من این صحبت‌ها را در اشاره به هیچ اظهارنظر خاصی نمی‌گویم، اما نیروهای دفاعی هند همیشه آماده هستند.

به گزارش وبگاه خبری «اسکرول»، او در ادامه گفت که کانال‌های ارتباطی بین دو کشور (چین و هند) باز است. وزیر داخلی هند افزود: به نظرم مناسب نیست به عنوان وزیر داخلی اظهارنظر کنم اما سخنان نخست‌وزیر «نارندا مودی» را تکرار می‌کنم. ما آماده هستیم و هیچ کس نمی‌تواند حتی یک اینچ از خاک ما را بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا هند باید سیاست خود در قبال تایوان و تبت را به عنوان پاسخ متقابل به چین تغییر دهد، گفت نمی‌تواند در این خصوص صحبت کند و افزود: وزیر دفاع و وزیر خارجه موضع هند را در صحن پارلمان اعلام کردند. فکر می‌کنم کفایت می‌کند. گفت‌وگوها با چین در جریان است.

این مقام هندی در ادامه مدعی شد جهان می‌داند که اهداف هند خوب و جدی است و این کشور از حمایت اکثر کشورهای جهان برخوردار است.

پیشتر رئیس‌جمهور چین در بازدید از یک پایگاه نظامی در استان جنوبی «گوانگ‌دونگ» از نظامیان این کشور خواست تمام انرژی و فکر خود را به آمادگی برای جنگ اختصاص دهند.

هند و چین ۱۲ اکتبر (۲۱ مهر) جدیدترین دور مذاکرات دیپلماتیک و نظامی دوجانبه را در تلاش برای کاستن از تنش‌های مرزی برگزار کردند.

اخیراً درگیری‌های مرزی بین چین و هند در خط کنترل مرزی در شرق منطقه لداخ روابط دو کشور را به تیرگی کشاند و به شدیدترین نزاع بین دو کشور در حدود ۵۰ سال اخیر تبدیل شد. در این درگیری‌ها، ۲۰ سرباز هندی کشته شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول