اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه

ساخت مستند«باد بر می‌خیزد» از نیمه گذشت/«سیزیف» روی میز تدوین قرار گرفت

ساخت مستند سینمایی «باد بر می‌خیزد» به نویسندگی و کارگردانی محمد عبدی‌زاده از نیمه گذشت.

ساخت مستند«باد بر می‌خیزد» از نیمه گذشت/«سیزیف» روی میز تدوین قرار گرفت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، ساخت مستند سینمایی «باد بر می‌خیزد» به نویسندگی و کارگردانی محمد عبدی‌زاده در شهر تفرش از نیمه گذشت و پس از پایان، وارد مرحله تدوین و صداگذاری خواهد شد.

رضا حیدری، لیلا محمدی، بهنام سرلک، اکرم رنجبر، مهدی کاشفی، رامین افروز، پارسا صادقی، حسین مختاری، محمد مهدی لطیفیان، الیا محمد خانی، قیاس علس رنجبر، فاطمه یاری، پارسا صادقی، فاطمه نقی بیگی، رسول اکرادی، حسن درویشی، نصراله شاه حسینی، معصومه شاه حسینی، شایان فضلی خانی، زهرا رضایی، فاطمه رضایی، نجفعلی فضلی خانی، علی اردو خانی، پریا افروز، محمد مهدی موسایی، یاسین حیدری، ابوالفضل رنجبر، امیر صالح شهرابی، بنیامین حیدری، مریم مختاری، آتنا مختاری، ملیکا مختاری در این اثر نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان «باد بر می‌خیزد» آمده: علی پسر بچه‌ای است که با دیدن یک هواپیمای جنگی عاشق پرواز می‌شود و تصمیم می‌گیرد پرواز کند؛ او یعنی شهید خلبان علی مراد جهان شاه لو بزرگ شده و به خواسته اش می‌رسد.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به مجری طرح: خسرو کمال خانی، مشاور نظامی پروژه: تیمسار حسین خلیلی، مشاور هنری پروژه: ابوالقاسم ناصری، دستیار و برنامه ریز: لیلا محمدی، مدیر تولید: شاهین عبدی زاده، تصویربردار: مجید بختیاری، نورپرداز: امیر کوه برد، طراح چهره پرداز: رضا عربی، طراح صحنه و لباس: شیرین اتفاق، جانشین تولید: اکرم رنجبر، مدیر تدارکات: رامین افروز، جلوه‌های ویژه بصری: امین نوذری، عکاس: سعید رجبی و... اشاره کرد.

**«سیزیف» روی میز تدوین قرار گرفت

فیلم کوتاه «سیزیف» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود سالاری، پس از اتمام مرحله تصویربرداری روی میز تدوین قرار گرفت تا برای شرکت در جشنواره‌های داخلی و خارجی آماده شود.

مسعود سالاری دانش‌آموخته رشته بازیگری دانشگاه هنرومعماری در مقطع کارشناسی و دانشجوی رشته بازیگری دانشگاه هنر تهران در مقطع ارشد بوده و پیش از این در نمایش‌های متعددی به عنوان بازیگر حضور داشته و کارگردانی آثار متعددی را نیز در تئاتر برعهده داشته است.

«سیزیف» اولین فیلم کوتاه سالاری بوده که به صورت صامت روایت می‌شود و روایتی از بیهوده شدن زندگی برای انسان در عصر مدرن است.

در خلاصه داستان این اثر آمده: موضوعاتی که در شبانه‌روز برای انسان‌ها تکرار می‌شود، سبب شده تا انسان عصر حاضر به روزمرگی برسد. این وضعیت به گونه‌ای ادامه پیدا کرده که ابزارها نسبت به انسان دارای مزیت‌های بیشتری شده‌اند که از جمله می‌توان به طول عمر بیشتر آنها اشاره کرد.

صادق ملکی، پدرام عزیزی، میدیا برنجی و ایلیا نصیری گروه بازیگران ثابت سالاری هستند که علاوه بر بازی در این فیلم، در نمایش‌های «اتفاق»، «هدیه»، «حصارک» این کارگردان نیز به عنوان بازیگر حضور داشته‌اند.

از دیگر عوامل این فیلم کوتاه می‌توان به: پویان احمدی (تصویربردار و تدوین)، علیرضا احمدی‌نیا (موسیقی) اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول