اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

خطر در کمین افرادی که کرونا را جدی نمی‌گیرند

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه 4 هفته است که آمار کشته‌های کرونا دو رقمی شده اند، گفت: توصیه جدید نداریم، خطر در کمین افرادی است که بیماری را جدی نمی‌گیرند.

خطر در کمین افرادی که کرونا را جدی نمی‌گیرند

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه همکاران بهداشت و درمان خسته هستند، گفت: هر روز تعدادی از کادر درمان به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و این حجم کار دیگر پرسنل کادر درمان را زیادتر می‌کند.

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه هشت ماه است بدون وقفه این بیماری در حال شیوع است و بیمارستان‌ها مراجعین مختلفی دارند، ادامه داد: دستگاه های درمانی نیز خسته شدند و بسیاری از آن‌ها نیازمند تعمیر هستند.

این مقام مسؤول اظهار کرد: در حال حاضر 790 بیمار در مراکز درمانی البرز بستری هستند درحالی این آمار پیک اول حدود 504 و در پیک دوم حدود 600 بیمار بوده است.

وی با بیان اینکه هر روز در حال ثبت رکورد جدید هستیم، یادآور شد: آمار کشته ها بالا رفته است، حدود چهار هفته است که تعداد کشته‌های البرز طی 24 ساعت دو رقمی بوده و در قیاس با آمار کشور نیز آمار بالایی داریم.

بابایی با تأکید بر اینکه بیماران بسیار بدحال تر از دو پیک گذشته هستند، گفت: شاید این موضوع به  دلیل تغییر ماهیت ویروس و مراجعه دیر هنگام بیماران کرونایی است.

وی با تأکید بر اینکه مردم بیش از گذشته بیماری را جدی بگیرند، اظهار کرد: کمتر کسی است که از بیماران کرونایی را در اقوام و نزدیکان خود ندیده باشد پس همه به این باور رسیده اند که این ویروس شوخی بردار نیست.

وی در رابطه با اعمال محدودیت‌ها د ر سطح شهر، تصریح کرد: محدودیت ماهیت خوبی نخواهد داشت اما زمانی که شرایط مساعد نیست و مردم رعایت نمی‌کنند، مجبور به این کار می شویم قطعا محدودیت‌ها بدون تأثیر در امور نخواهد بود.

بابایی با بیان اینکه 14 نفر در 24 ساعت گذشته از دست داده ایم، اضافه کرد: توصیه جدیدی نداریم برای مردم بگوییم اگر موضوع را جدی نگیرند خطر در کمین است و گرفتار خواهند شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول