اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اصلاح قانون چک تضمینی باعث کاهش سرقت و مانع از سفته بازی دلالان خواهد شد

عضو کمیسیون برنامه مجلس با اشاره به اصلاح قانون چک گفت:‌این کار باعث کاهش سرقت، شفافیت در پرداخت‌های قانونی، رفع فاصله صادر کننده و دریافت کننده چک و مانع از سفته بازی دلالان خواهد شد.

اصلاح قانون چک تضمینی باعث کاهش سرقت و مانع از سفته بازی دلالان خواهد شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 27 مهر) و در جریان بررسی دو فوریت لایحه الحاق یک تبصره به ماده (۱۴) قانون صدور چک با موضوع ممنوعیت انتقال چک‌های تضمینی در موافقت با دو فوریت این لایحه اظهار داشت: با توجه به قوانین و مقررات مناسبی که در حوزه پولی و مالی داشتیم اصلاح قانون صدور چک موجب ثبات در این حوزه خواهد شد ضمن اینکه اصلاح قانون چک می‌تواند منجر به ثبات حرکت ایجاد شده شود.

وی افزود:‌با تصویب لایحه دو فوریت اصلاح صدور چک‌های تضمین شده، انتظار ثبات بیشتر در حوزه پولی و بانکی کشور را داریم. 

نماینده تویسرکان در مجلس تصریح کرد:‌اشکالاتی که در حوزه چک و با پشت نویسی‌ها پیش می‌آمد و تعداد زیادی آن را نوشته و امضا می‌کردند منجر به عدم شفافیت شده بود که با اصلاح قانون چک این موضوع رفع خواهد شد.

مفتح  گفت:‌امنیت در پرداخت‌های قانون و رفع فاصله صادر کننده و دریافت کننده چک بسیار مهم است ضمن اینکه چک تضمین شده می‌تواند باعث کاهش سرقت شود و عملا چک در وجه حامل صادر نخواهد شد.

وی اظهار داشت:‌وجوه سرگردانی که به دلیل پشت نویسی‌های مجدد ایجاد می‌شد با اصلاح قانون صدور چک رفع خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود:‌ پولشویی و شناسایی مجرمین با اصلاح قانون صدور چک امکان پذیر خواهد شد و عملا امکان رد یابی را ایجاد می‌کند همچنین مانع از سفته بازی دلالان خواهد شد.

مفتح خاطرنشان کرد: صدور چک‌های تضمینی و ساماندهی این حوزه با لایحه جدید دولت در حوزه صدور چک امکان پذیر خواهد شد.

وی در پایان گفت: ‌اصلاح قانون صدور چک در ابتدا در جلسه سران قوا مطرح شده بود در حالی که این موضوع در زمره وظایف نمایندگان مجلس و قانونگذاری است و نباید اجازه دهیم در آنجا بررسی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول