اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کمک ۶ میلیارد ریالی کمک مومنانه اوقاف قروه به نیازمندان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه گفت: در ایام شیوع کرونا تاکنون 6 میلیارد ریال کمک مومنانه این اداره به نیازمندان اهدا شده است.

کمک ۶ میلیارد ریالی کمک مومنانه اوقاف قروه به نیازمندان

حجت‌الاسلام مهدی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: برکات وقف در هر دو جهان وجود دارد و می‌تواند خیر و برکت را به همراه داشته باشد و نمونه ساخت مساجد در استان کردستان است که خیر و معنویات آن در هر دو جهان برای مومنانه جاری است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شیوه ویروس کرونا و ادامه تحصیل دانش‌آموزان به صورت مجازی ۵۰ دستگاه تبلت به ارزش مالی ۲۵ میلیون تومان برای دانش‌آموزان ایتام تهیه شد.

مرادی اذعان داشت: در یکسال اخیر برای مبارزه با ویروس کرونا و کمک به معیشت مردم ۴۶۰۰ بسته بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان از طریق موقوفات مردمی قروه اهدا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه با اشاره به دیگر برنامه‌های این اداره در ماه‌های اخیر گفت: در مرحله اول ۶۰۰ بسته غذایی به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان و در مرحله دوم ۸۰۰ بسته غذایی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان تهیه شد و در اختیار نیازمندان سطح شهر و روستاهای قروه قرار گرفت.

حجت‌الاسلام مرادی ادامه داد: در زمان شیوع ویروس کرونا به منظور ترویج فرهنگ دینی و مذهبی برنامه‌های ملی و مذهبی و دینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد چرا که این حرکت جزو اعتقادات جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

وی در ادامه این خبر ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآنی، حمایت از برنامه‌های عمرانی مساجد، اعزام ۸۰ مبلغ دینی به روستاها و شهرها در ترویج برنامه‌های دینی از برنامه‌های شاخص اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه از ابتدای شیوع ویروس کرونا بوده است.

وی در مورد موقوفات قروه گفت: یک و نیم دانگ این شهرستان جزو وقف است، و در سال‌جاری ۴۵ هزار مترمربع از دست متصرفان خارج شد و با احیای آن جزو موقوفات شد و سود آن از طریق کارهای نیکو به مردم ارائه شده است.

وی اذعان داشت: در سال‌جاری ۱۰۸۳ پرونده موقوفات تشکیل شده و ۶۶ نفر برای اولین قرارداد پرداخت حقوق موقوفات را منعقد کردند که شامل اراضی کشاورزی، مسکونی، تجاری و...بوده است و سود آن به نیازمندان اهدا شد.

وی در مورد سایر کمک‌های مومنانه این اداره افزود: از ابتدای سال به صورت موردی ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی به نیازمندان سطح شهرستان اهدا شد همچنین ۹ سری جهیزیه به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان از طریق خیرین شهرستان به زوج‌های جوان اهدا شد.

مرادی در ادامه تصریح کرد: شناسایی وقف وآشنایی با این سنت حسنه نیازمند اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها است چرا که رسانه می‌تواند در قالب برنامه‌های مختلف اقدام به شناسایی نیکوکاران کند و آنها به سمت سنت حسنه وقف دعوت کند.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه، در یک سال اخیر ۶۰۰ میلیون تومان کمک‌های مومنانه به نیازمندان این شهرستان اهدا شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول