اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تمام امکانات برای مقابله با کرونا به میدان آمد/ فقط به ظرفیت‌های دولتی اتکا نشد

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان گفت: در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا مشاهده شد که در ایران اسلامی همه جانانه به میدان آمدند و فقط به ظرفیت‌های دولتی اتکا نشد.

تمام امکانات برای مقابله با کرونا به میدان آمد/ فقط به ظرفیت‌های دولتی اتکا نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، سردار حمید دامغانی در دیدار با جمعی از پایوران سپاه شهرستان سرخه اظهار کرد: اینک در ایامی به سر می‌بریم که بیماری کرونا به‌تنهایی وضع جهان را به هم ریخته است و کشورهایی که شرایط خاص و توان اقتصادی زیادی داشته و ادعای مدیریت و پیشرفت علمی بالایی دارند، نیز در حوزه اقتصادی و مدیریتی دچار چالش جدی شده‌اند.

او تصریح کرد: با لطف خداوند متعال و با تدابیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند، تلاش کادر درمان، حضور پررنگ همه مردم و مشارکت آن‌ها در عرصه‌های مختلف با هدف رفع این مشکل، شرایط همه‌گیری کرونا که می‌توانست اوضاع بسیار اسفناکی را برای کشور ما رقم بزند، به بهترین شکل ممکن مدیریت شد و در حال عبور از آن هستیم.

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: مردم کشوری که 40 سال در تحریم شدید به سر می‌برد و در چند سال اخیر حداکثر فشارها به آن وارد شده و تمام هجمه امپراتوری رسانه‌ای غرب و برخی مزدوران داخلی آنها علیه افکار عمومی و مردم این کشور بوده است، همچنان با قدرت ایستاده و از آرمان‌های خود دفاع می‌کنند.

دامغانی بیان کرد: گرچه بنیه‌های اقتصادی بخش قابل‌توجهی از مردم آسیب‌پذیر شده و آنها در فشارهای معیشتی، مسائل مختلف روزگار را سپری می‌کنند، اما این امر از ایستادگی آنها بر سر آرمان‌هایشان نکاسته است.

او گفت: بعضی از نفوذی‌های داخلی امروز بسترساز اجرای طراحی‌های دشمن در داخل هستند و عملی شدن توطئه‌های غربی را پی می‌گیرند.

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان اضافه کرد انتظار بر این نبود که ایران اسلامی به‌راحتی بتواند فضای کرونا را مدیریت کند؛ اما امروز به‌خوبی شاهد ایثارگری‌های بی‌شماری در ین عرصه هستیم.

دامغانی بیان کرد: این توفیقات فقط یک دلیل داشت و آن هم این است که نظام اسلامی به معنای واقعی یک نظام مردم‌پایه است و در شرایط بحرانی کنونی، اثرات خود را نشان می‌دهد.

او بیان کرد: دولت‌مردان بسیاری از کشورها شعار مردم‌داری و دموکراسی سر می‌دهند و ادعاهای زیادی را مطرح می‌کنند؛ اما در روزهای شیوع ویروس کرونا زمین‌گیر شدند و مردم را هم فدای سیاست‌های خود کردند.

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان افزود: همه کشورها با هر قانون و نوع حکومت، اقداماتی را برای خدمات‌رسانی به مردم انجام می‌دهند و ظرفیت‌هایی را که دارند، به میدان می‌آورند؛ اما در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا مشاهده شد که در کشور ما همه جانانه به میدان آمدند و فقط به ظرفیت‌های دولتی اتکا نشد.

دامغانی بیان کرد: در سایر کشورها، صرفاً همان ظرفیت‌های دولتی موجود در کشورشان به کار آمد و از همان توانمندی‌ها در جهت عبور از بحران استفاده کردند؛ اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ظرفیت‌های عظیمی جدای از ظرفیت‌های دولتی به میدان آورده شد که دیگر کشورها از آن تا حدود زیادی محروم هستند و آن هم، توان مردمی، همدلی و تقویت حس نوع‌دوستی مردم بود.

انتهای پیام/۷۴۰۳۰/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول