اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رییس شورای مصالحه افغانستان وارد تهران شد؛ دیدار عبدالله با ظریف + فیلم

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در راستای سفرهای منطقه‌ای خود به‌منظور رایزنی درباره روند صلح و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای وارد تهران شد. وی قرار است تا ساعتی دیگر با وزیر خارجه کشورمان دیدار کند.

رییس شورای مصالحه افغانستان وارد تهران شد؛ دیدار عبدالله با ظریف + فیلم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ساعتی پیش با استقبال رسمی سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی این وزارت، وارد تهران شد.

وی در راستای سفرهای منطقه‌ای خود به‌منظور رایزنی با مقامات ایرانی درباره روند صلح و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای به ایرن سفر کرده است.

عبدالله قرار است تا ساعتی دیگر با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه و محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کند. 

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان همچنین قرار است فردا دوشنبه 28 مهرماه، با حسن روحانی، رییس‌جمهور و دریابان علی شمخانی مشاور امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

وی همچنین فردا صبح با رضا اردکانیان وزیر نیروی کشورمان دیدار خواهد کرد.

عبدالله پیش از عزیمت به سمت ایران در صفحۀ توییتر خود درباره اهداف این سفر نوشت که این سفر به‌منظور رایزنی دربارۀ مسایل دوجانبه، حمایت منطقه از روند صلح افغانستان صورت می‌گیرد.

 

 

دفتر رسانه‌های رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان نیز اعلام کرد که در این سفر،  عبدالله با رییس‌جمهور، وزیر امور خارجه، رییس مجلس اسلامی، دبیر شورای امنیت ملی، وزیر نیرو و برخی از مقامات عالی رتبۀ‌ ایران، دیدار خواهد کرد.

قرار است در این سفر عبدالله با رهبران ایران دربارۀ روند صلح افغانستان، مذاکرات دوحه و «ضرورت اجماع و حمایت منطقه‌‌ای از تلاش‌های صلح در افغانستان» بحث و گفت‌وگو کند.

عبدالله در فرودگاه بین‌المللی کابل پیش از سفر به تهران گفت که هر کشور نقش خودش را در روند صلح افغانستان دارد و در همین راستا به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول