اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فضای مجازی اصلی‌ترین بستر فرهنگ‌سازی وقف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان فضای مجازی را اصلی‌ترین بستر فرهنگ‌سازی وقف عنوان کرد.

فضای مجازی اصلی‌ترین بستر فرهنگ‌سازی وقف است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محمد کاروند صبح امروز در افتتاحیه نخستین کارگاه تولید محتوای فضای مجازی دهه وقف، فضای مجازی را بستر اصلی فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف دانست و اظهار کرد: موثرترین اقدام اجتماعی بشر که در طول تاریخ تداوم دارد، وقف است.

وی افزود: به اندازه تمام امور اجتماعی می‌توانیم موقوفه و بی‌نهایت نیت واقفانه داشته باشیم.

کاروند اظهار کرد: وقف یک درخت گردو یا یک درخت پسته برای قرآن آموزان، وقف کتاب، وقف بخشی از نشریه برای فرهنگ‌سازی در خصوص آزادسازی زندانیان، وقف چند ساعت از دبی یک قنات یا چشمه آب، وقف خانه برای امور خیرخواهانه و هزاران وقف کوچک و بزرگ از جمله مواردی است که هرکدام می‌تواند در فضای مجازی به سوژه‌هایی ناب در راستای ارتقای ارزش‌های اجتماعی تبدیل شود.

وی افزود: از فعالان عرصه مجازی که باوری ویژه به وقف دارند انتظار داریم که با تولید محتوا در نشر این ارزش اجتماعی سهمی دائمی ایفا کنند.

 راه اندازی تالارهای گفت‌وگو برای ترویج فرهنگ وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بر راه‌اندازی تالارهای گفت‌وگو در بستر فضای مجازی برای ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد و گفت: با افزایش محتوا در حوزه مجازی می‌توانیم دایره مخاطبان را افزایش دهیم.

کاروند از حمایت ویژه این اداره‌کل در خصوص تولید محتوای دیجیتال، امور گرافیکی و تولیدات مجازی و مکتوب با بن مایه کارتون،کاریکاتور و طنز خبر داد و گفت: کردستان یک استان فرهنگی است و ظرفیت‌های ویژه‌ای برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ وقف دارد و می‌توانیم با توسعه این فرهنگ شاخص‌های توسعه در استان را ارتقا دهیم.

به گزارش فارس؛ هنرمندان حاضر در این کارگاه طی امروز و فردا و همزمان با دهه گرامیداشت وقف آثار مختلفی را در رشته‌های متنوع برای انتشار در فضای مجازی تولید خواهند کرد و از استان فرهنگی کردستان به جهانیان عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول