اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

با تصویب حمایت از افشاکنندگان فساد، مردم برای گزارش تخلف‌ها تشویق می‌شوند

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: در صورت تصویب طرح حمایت مالی از افشاکنندگان فساد، مردم برای گزارش تخلف های مالی تشویق می شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، روح الله نجابت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح حمایت از افشاکنندگان فساد اظهار داشت: در اردیبهشت سال 80 مقام معظم رهبری در فرمان 8 ماده ای به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی فرمودند خشکانیدن ریشه فساد مالی و اقتصادی و عمل قاطع و گره گشا مستلزم اقدام همه جانبه به وسیله قوای سه گانه به ویژه قوه مجریه و قوه قضائیه است، بدیهی است که نقش قوه مقننه در وضع قوانین موجب تسهیل راهکارهای قانونی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: معظم له در خرداد سال 83 در دیدار با نمایندگان مجلس گله کرده و بیان کردند «آن روزی که من مسئله مبارزه با فساد را گفتم، توقع داشتم مجلس سینه سپر کند و در این مسیر حرکت کند، اما متاسفانه اینطور نشد».

وی اضافه کرد: ایشان در تیرماه سال جاری در دیدار با مسئولان قوه قضائیه فرمودند «مردم به قوه قضائیه برای مبارزه با فساد کمک کنند، یکی از عواملی که می تواند شما را در این مسیر کمک کند، گزارش های مردمی است، وقتی مردم در زمینه مبارزه با فساد به شما گزارش دهند، می توانید از آن استفاده کنید و بهره ببرید.»

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هرچند قوه قضائیه تاکنون کارهای مناسبی در زمینه مبارزه با فساد انجام داده و سازمان بازرسی، سامانه ای در این زمینه راه اندازی کرده، اما نمی توان با سامانه و دستورالعمل با فساد مبارزه کرد، ادامه داد: در صورتی که از افشاکنندگان فساد حمایت مالی شود، مردم برای گزارش تخلف های مالی تشویق می شوند.

نجابت با بیان اینکه در تدوین طرح حمایت مالی از افشاکنندگان فساد از ظرفیت مرکز پژوهش ها و معاونت قوانین مجلس استفاده شده است، تصریح کرد: یکی از ابزارهای مبارزه با فساد جلب مشارکت مردم است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول