اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

احمدی بیغش:دولت به نطق‌های میان دستور نمایندگان توجه داشته باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: انتظار این است که دولت به نطق‌های میان دستور نمایندگان توجه داشته باشد. ما از دولت که ناامید هستیم، اما توجه لازم و کافی از سوی رئیس و هیأت رئیسه نیز به نطق نمایندگان صورت نمی‌گیرد.

احمدی بیغش:دولت به نطق‌های میان دستور نمایندگان توجه داشته باشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمود احمدی بیغش نماینده مردم شاهزند و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز (یکشنبه 27 مهرماه 99) طی تذکری با استناد به ماده 22 و اصل 84 و 86 قانون اساسی اظهار داشت: رئیس جمهور در تراز مردم باغیرت ایران نیست و ما شرممان می‌آید که رئیس جمهوری داریم که اکنون 8 ماه است که در قرنطینه به سر می‌برد و هیچ کسی تاکنون او را از نزدیک ندیده است.

وی با بیان این که ما تعجب می‌کنیم که می‌گویند روحانی در دوران دفاع مقدس جانشین فرماندهی جنگ بوده است، گفت: این که آقای روحانی در زمان جنگ کجای تهران و در کجای سنگر بوده است، خودش می‌داند و خدای خودش.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به هیأت رئیسه و رئیس مجلس افزود: انتظار این است که دولت به نطق‌های میان دستور نمایندگان توجه داشته باشد. ما از دولت که ناامید هستیم، اما توجه لازم و کافی از سوی رئیس و هیأت رئیسه نیز به نطق نمایندگان صورت نمی‌گیرد.

احمدی بیغش افزود: آیا تاکنون دیده‌اید که آقای قالیباف یک بار بنشیند و به نطق میان دستور نمایندگان توجه کند؟ نطق نمایندگان برای رئیس مجلس زنگ تفریح است؛ چراکه تا نطق‌ها آغاز می‌شود آقای قالیباف صحن مجلس را ترک می‌کند، این که دلیلش چیست ما نمی‌دانیم.

وی اضافه کرد: ما نمایندگان که صبح اول صبح که رئیس مجلس انتظار دارند نطق ایشان را با طمأنینه گوش کنیم نماینده هستیم و ایشان نماینده‌تر. چه کسی باید نطق نمایندگان را گوش فرا دهد؟ ما که به دولت امیدی نداریم، بنابراین رئیس مجلس کجاست؟ اگر صرفا یک الی دو بار این اتفاق می‌افتاد بنده تذکر نمی‌دادم اما این تبدیل به یک رویه شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت:  نمایندگان! آیا به خاطر دارید در اسفند 98 و قبل از شروع به کار مجلس یازدهم کسانی که تلاش می‌کردند ریاست مجلس را برعهده بگیرند چه قول‌هایی به شما دادند، آیا وعده ندادند که این مجلس با مجلس قبل متفاوت بوده و رئیس‌محور نباشد و نماینده‌تر نداشته باشیم. پس چرا هیأت رئیسه و رئیس مجلس اجازه نمی‌دهد طرح سؤال از رئیس جمهور که 200 نماینده آن را امضا کرده‌اند اعلام وصول شود؟ یعنی به عقل این 200 نماینده نمی‌رسید و فقط به عقل رئیس مجلس می‌رسد.

احمدی بیغش گفت: مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست که رئیس مجلس تشخیص دهد چه چیزی وصول و یا چه چیزی اعلام وصول نشود. چندین ماه است که 20 نفر از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر کشور را به مجلس ارائه کرده‌اند اما ...

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول