اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دقایقی با فرشتگان نجات در اورژانس هوایی یاسوج/ خاطرات تلخ و شیرین‌ کادر پروازی+فیلم و عکس

اورژانس هوایی یاسوج اواخر سال ۹۵ مستقر شد و تاکنون به بیش از یک هزار نفر خدمات ارائه کرده که از جمله آن می‌توان به انتقال مادران باردار در مناطق صعب‌العبور اشاره کرد.

دقایقی با فرشتگان نجات در اورژانس هوایی یاسوج/ خاطرات تلخ و شیرین‌ کادر پروازی+فیلم و عکس

خبرگزاری فارس یاسوج، نسیم راوند: اواخر سال ۹۵ بود که پایگاه اورژانس هوایی در فرودگاه یاسوج مستقر شد تا استان کوهستانی و صعب‌العبور  کهگیلویه و بویراحمد با داشتن روستاها و مناطق دورافتاده از موهبت و نعمتی برخوردار شود که برخی استان‌ها برخوردار نیستند.

طبق آنچه رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفته از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۸۵۰ مورد ماموریت اورژانس هوایی بوده که افزون بر یک هزار نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

علی ارژنگ نوجوان ۱۴ ساله‌ای است که اردیبهشت امسال هنگام آبیاری باغشان در روستای دورافتاده سبز میر مارگون دچار مارزدگی می‌شود و به گفته مادرش اگر نیروهای اورژانس هوایی به موقع نمی‌رسیدند کارش تمام بود.

این نوجوان در خصوص روز حادثه گفت: روستای سبزمیر مارگون از مناطق دورافتاده مارگون است رفته بودیم باغمان را آبیاری کنیم در راه بازگشت پایم روی مار رفت و مار نیشم زد پدرم بلافاصله پایم را با پارچه‌ای بست و عموهام به اورژانس زنگ زدند.

آنها به موقع به من رسیدن و در تمام طول پرواز مراقبم بودند تا به بیمارستان امام سجاد رسیدیم.

مادر علی هم ضمن قدردانی از نیروهای اورژانس هوایی گفت: خدا را شکر اگر اورژانس هوایی به موقع نمی‌رسید کار علی تمام بود.

دکتر هم به ما گفت اگر ۲۰_ ۳۰ دقیقه دیرتر علی را رسانده بودیم سم تمام بدنش را می‌گرفت و از بین می‌رفت.

 

علی تنها یکی از آنهایی است که اورژانس به آنها خدمت ارائه کرده است.صادق حیدری‌زاده مسئول اورژانس هوایی یاسوج گفت: از مجموع ماموریت‌های اورژانس هوایی طی چند سال اخیر ۱۱۰ مورد قلبی و عروقی، ۹۱ مورد مورد حوادث رانندگی، ۶۴ مورد مادران باردار، ۵۲ مورد سقوط از ارتفاع و مواردی مانند مسمومیت، مارزدگی و .....بوده است.

وی با اشاره به خدمات‌دهی اورژانس به مناطق صعب‌العبور کهگیلویه و بویراحمد گفت: با امدادرسانی به موقع اورژانس هوایی مرگ و میر مادران باردار مناطق دورافتاده به صفر رسیده است.

اما نیروهای اورژانس هوایی خواسته‌های از مردم و مسئولان استان داشتند.

 

کاظمی خلبان اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به دلیل داشتن مناطق محروم زیاد و مناطق عشایرنشین نیازمند اورژانس هوایی بود که این مهم محقق شد.

 

 

وی با اشاره به خاطرات شیرین و تلخ در اورژانس هوایی از مسئولان استان و حوزه بهداشت و درمان خواسته‌ای داشت و اینکه نیروهای اورژانس گاها نیازمند تسهیلات هستند لذا مسئولان استان کمک کنند تا بدون دغدغه در شرایط سخت به مردم خدمات ارائه کنند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و دلسوزی‌های مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران گفت: مسئولان استان همکاری کنند تا کهگیلویه و بویراحمد صاحب آشیانه و پد مخصوص شود.

کاظمی عنوان کرد: در استان‌ها و مناطق مختلف کشور از جمله لار، جهرم، الیگودرز، اهواز، ارومیه و بوشهر که افتخار خدمت‌رسانی به مردم را داشتم مسئولان با اورژانس هوایی همکاری کردند تا آشیانه مخصوص مستقر شود، امیدوارم در استان آشیانه مخصوص در بیمارستان مستقر شود.

 

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول