اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقامات صهیونیست: مخالفت‌های مردمی بحرین مانع از تسریع روند عادی‌سازی خواهد شد

هیأت‌ صهیونیستی-آمریکایی امروز در حالی عازم بحرین می‌شود که برخی مسئولان صهیونیست درباره مخالفت‌های مردمی بحرین با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو هشدار دادند.

مقامات صهیونیست: مخالفت‌های مردمی بحرین مانع از تسریع روند عادی‌سازی خواهد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت صهیونیستی امروز یکشنبه به ریاست «مائیر بن شابات» مشاور امنیت قومی و «الون اوشفیز» مدیر کل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی و هیأت آمریکایی نیز به ریاست «استیون منوشن» وزیر خزانه‌داری آمریکا و «آوی بیرکوویچ» فرستاده کاخ سفید در خاورمیانه به منامه سفر می‌کند.

در همین ارتباط مسئولان صهیونیست گفتند که علت امضای توافقنامه «اعلام حسن نیت» به جای «توافق صلح» بین منامه و تل‌آویو این است که مخالفت‌های مردمی علیه عادی‌سازی روابط با تل‌آویو باعث کُند شدن اجرای اقدامات در این باره شده است و به عنوان مثال پس از گذشت مدت زمان اندک از امضای توافقنامه اعلام حسن نیت، هشتگ«بحرینی‌ها مخالف عادی‌سازی روابط» در توئیتر ترند شد.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، مسئولان صهیونیست گفتند که بر خلاف امارات، دو طرف صهیونیستی و بحرینی زمان کافی برای دستیابی به توافق رسمی پیش از سفر را نداشتند.

در همین ارتباط یک مسئول صهیونیست در مصاحبه با روزنامه «هاآرتص» درباره امکان امضای توافقنامه صلح بین اسرائیل و بحرین ابراز تردید کرد و گفت: «معلوم نیست توافق صلح رسمی در آینده امضا خواهد شد یا نه».

مسئولان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز گفتند اسنادی که امروز امضا خواهد شد بیانیه مشترک برای برقراری روابط دیپلماتیک و صلح و ادامه «اعلام حسن نیت» است که ۱۵ سپتامبر گذشته در واشنگتن امضا شد.

به نوشته این روزنامه، بیانیه‌ای که قرار است امروز امضا شود مشتمل بر تأکید بر عدم درگیری متقابل و تعیین زمینه‌های همکاری دوجانبه اعم از پروازهای غیرنظامی، تجارت، انرژی، آموزش و بهداشت و غیره است.

یک مسئول سیاسی رژیم صهیونیستی نیز گفت که این توافقنامه به دلیل آنکه یک توافقنامه صلح رسمی نیست وجهه قانونی ندارد لذا هرگز همانند توافقنامه صلح با امارات به سازمان ملل ارائه نخواهد شد.

انتهای پیام/م     

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول