اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تربیت بدنی در دوره‌های تحصیلی دانش‌آموزان بانیازهای ویژه مورد توجه است

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: تربیت بدنی در دوره‌های تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مورد توجه است چرا که در پرتو آن بخشی از زمینه‌های لازم برای ایجاد و برقراری سلامت جسمانی دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

تربیت بدنی در دوره‌های تحصیلی دانش‌آموزان بانیازهای ویژه مورد توجه است

 خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در سنندج با تبریک آغاز هفته تربیت بدنی اظهار کرد: تربیت بدنی باعث رشد ابعاد شخصیتی، شناختی، تقویت و افزایش ظرفیت‌های اخلاقی، تربیتی و جسمانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های هفته تربیت بدنی از 26 مهر تا دوم آبان متناسب با شرایط، رعایت نکات بهداشتی و تاکید بر نسخه‌های مجازی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه مناسب فعالیت بدنی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فرصت می‌دهد از لحاظ بدنی، مهارتی و روانی تربیت شده و یک زندگی فعال و سالم هنگام ورورد به بزرگسالی داشته باشند، تصریح کرد: ورزش بعنوان بخشی سازنده در برنامه‌های آموزشی مدارس، روشی برای تأمین سلامتی، نشاط، تعادل روانی، هیجانی و تربیت اجتماعی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اهمیت و نقش ورزش در سلامت جسم و روان دانش آموزان و ایجاد نشاط در آنان گفت: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط،کاهش آثار سوء جسمانی و روانی ناشی از معلولیت به آن‌ها کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را نمایش دهند.

رنجبر تصریح کرد: از طریق تربیت بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه  یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

وی افزود: فعالیت‌های ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانش‌آموز باشد و قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان را تقویت کند.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌های مختلفی از جمله فعالیت‌های زیستی و بدنی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تاکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مورد توجه است چرا که در پرتو آن بخشی از زمینه‌های لازم برای ایجاد و برقراری سلامت جسمانی دانش‌آموزان که از هدف‌های هر نظام آموزشی است، فراهم می‌شود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول