اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

اقامه نماز جماعت در مسجدالحرام پس از ۷ ماه تعطیلی+فیلم و عکس

دومین مرحله عمره مفرده در سال جاری آغاز و با موافقت متولیان حرمین شریفین، اقامه نماز جماعت در مسجدالحرام با حضور زائران پس از هفت ماه تعلیق از سر گرفته شد.

اقامه نماز جماعت در مسجدالحرام پس از ۷ ماه تعطیلی+فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال با شیوع کرونا درهای مسجدالحرام بسته بود و فقط با تدابیر اتخاذ شده حج تمتع در کمترین زمان و فقط با حضور حدود ۱۰ هزار ساکن عربستان برگزار شد و پس از پایان اعمال حج تمتع، مجدد درهای خانه خدا به روی زائران بسته شد.

 

 

عمره مفرده از ۱۳ مهرماه با موافقت متولیان حرمین شریفین از سر گرفته شد که در مرحله نخست حدود ۶ هزار عمره‌گزار از عربستان به مسجدالحرام مشرف شدند. امروز نیز همزمان با آغاز ماه ربیع الاول، دومین مرحله عمره مفرده آغاز شد و بعد از هفت ماه تعطیلی، زائران به اقامه نماز جماعت پرداختند.

البته نماز جماعت در مسجدالحرام هر روز با حضور کارکنان خانه خدا برگزار می‌شد، اما امکان تشرف زائران در مسجدالحرام وجود نداشت که از امروز اقامه نماز جماعت نیز با حضور زائران از سر گرفته شد.

به منظور حفظ سلامت عمره‌گزاران، دمای بدن زائران قبل از ورود به مسجدالحرام توسط دوربین‌های حرارتی سنجیده می‌شود و به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، بیش از ۴ هزار نفر طی روز در ۱۰ نوبت مسجدالحرام را ضدعفونی می‌کنند.

 خانه خدا از اواخر سال گذشته به دلیل شیوع کرونا ابتدا محدود شد و نرده‌هایی در اطراف کعبه به منظور لمس نکردن و نزدیک نشدن به خانه خدا قرار داده شد و در نهایت عمره مفرده متوقف و درهای خانه خدا بسته شد.

در ادامه تصاویری از برپایی نماز جماعت در مسجدالحرام با حضور عمره‌گزاران پس از هفت ماه تعطیلی را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول