اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بازار مرغ از تنظیم خارج شد/ مرغ 18 هزار تومان شد

طبق گزارش اخذ شده از شهر زنجان، خبری از مرغ تازه در مرغ‌فروشی‌ها نیست و به مقدار ناچیزی مرغ منجمد وجود دارد.

بازار مرغ از تنظیم خارج شد/ مرغ 18 هزار تومان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با آغاز شیوع کرونا در کشور طی ماه‌های اخیر و به تبع آن کاهش شدید مصرف این محصول به دلیل تعطیلی همه مراسم‌ها و نیز رستوران‌ها، شاهد کاهش قابل توجه تقاضا در بازار مرغ و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده آن بودیم.
اما در این بازه زمانی نیز همچون سایر زمان‌ها، بلافاصله مسؤولان راهکار توزیع مرغ منجمد را پیش کشیدند تا به تنظیم بازار کمک کنند. 

با شروع تابستان، قیمت مرغ سر به فلک کشید و کمیاب شد، موضوعی که در اوضاع اقتصادی کنونی خبری شوک آور برای مردم بود، اما در نهایت پس از تصمیم ستاد تنظیم بازار مرغ کیلویی 16 هزار تومان برای مصرف‌کننده تعیین شد.

امروز نیز با دست روی دست گذاشتن مسؤولان دولتی، شاهد هستیم که با وجود اعلام نرخ 18 هزار تومانی مرغ در بازار از طرف اتحادیه مرغ فروشان، مرغ با قیمت های حتی بالاتر از ۲۲ هزار تومان در مغازه‌ها به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

طبق گزارش میدانی خبرنگار فارس در زنجان، امروز فقط مرغ منجمد در بازار موجود بود و خبری از مرغ گرم نیست.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان در این باره گفت: امروز 20 تن مرغ منجمد و چند تن مرغ تازه در شهر توزیع شد.

سید ناصر رمضانلو با بیان اینکه طی روزهای آتی مشکل کمبود مرغ حل می‌شود، گفت: قیمت مرغ نیز طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار 18 هزار تومان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تعیین شده پایین‌تر از سایر استان‌هاست، بیان کرد: در استان‌های دیگر قیمت مرغ 22 یا حتی 26 هزار تومان نیز است.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان همچنین درباره مباحث مطرح شده در زمینه تخم‌مرغ و کمبود آن و گم شدن تخم مرغ گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و به اندازه کافی تخم‌مرغ در استان وجود دارد که به قیمت مصوب توزیع می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان صمت استان زنجان نیز در این باره گفت: با توجه به ممنوعیتی که وجود داشت برای خروج مرغ از همین رو مرغداران در ضرر بودند، از همین رو اجازه داده شد که قیمت تا سقف 18 هزار تومان افزایش پیدا کند.

محمد قربانلو گفت: با توجه به افزایش قیمتی که در سایر استان‌ها وجود داشت، مرغ 16 هزار تومانی برای مرغداران به صرفه نبود از همین رو با کاهش جوجه‌ریزی مردم دچار مشکل می‌شدند که طبق مجوز تنظیم بازار قرار شد که افزایش قیمت تا سقف 18 هزار تومان مجاز شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول