اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دیدار عبدالله با ظریف؛ تاکید ایران بر کمک به گفت‌وگوهای بین‌الافغانی

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در جریان سفر خود به ایران، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار عبدالله با ظریف؛ تاکید ایران بر کمک به گفت‌وگوهای بین‌الافغانی

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان که صبح امروز در راس هیاتی عالی‌رتبه وارد تهران شده است، با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش‌ها، «سعید خطیب‌‌زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این باره گفت که  محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، دیدار کرده‌‌ است.

خطیب زاده افزود که افغانستان آباد، مستقل، توسعه‌‌یافته و با صلح و ثبات خواست همیشگی ایران بوده‌‌است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد که این کشور تمامی همکاری‌های خود را برای کمک به گفت‌‌وگو‌های اصیل بین‌‌الافغانی بکار خواهد گرفت.

در این دیدار که ظهر روز یک‌شنبه، بیست‌وهفتم میزان، در مقر وزارت خارجه ایران در تهران انجام شد، دو طرف بر روی گسترش روابط دوجانبه و روند صلح افغانستان با هم گفت‌وگو کردند.

عبدالله در دیدارش با ظریف درباره تلاش‌های صلح در داخل کشور، مذاکرات دوحه، فرصت‌ها و چالش‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای دست‌یافتن به صلح صحبت کرد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان همچنین تأکید کرد که فرصت استثنایی برای دست‌یافتن به صلح در افغانستان فراهم شده و تحقق صلح و ثبات در افغانستان نیازمند اجماع منطقه‌ای و حمایت از تلاش‌های صلح می‌باشد.

عبدالله صلح در افغانستان را صلح در منطقه و فراتر از منطقه خواند.

وی همچنین از ایران خواست تا از تلاش‌های صلح در افغانستان و دست‌یافتن این کشور به صلح عادلانه‌، با عزت و دایمی حمایت کند.

در مقابل، ظریف گفت که ایران از تلاش‌های صلح در افغانستان به صورت همه‌جانبه حمایت می‌کند و این کشور موفقیت افغانستان در امر صلح را موفقیت خود می‌داند.

وزیر خارجه ایران همچنین حمایت کشورش را از تلاش‌های منطقه‌ای برای دست‌یافتن به اجماع برای حمایت از صلح ابراز داشت.

ظریف از سوی  دیگر روابط دوجانبه میان دو افغانستان و ایران را حسنه خواند و از عملی شدن برنامه‌های زیربنایی و نهایی شدن توافق جامع میان دو کشور ابراز رضایت کرد.

به گزارش فارس، «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ساعتی پیش با استقبال رسمی سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی این وزارت، وارد تهران شد. (جزییات بیشتر)

وی در راستای سفرهای منطقه‌ای خود به‌منظور رایزنی با مقامات ایرانی درباره روند صلح و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای به ایران سفر کرده است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول