اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

خانه تاریخی «صمصام» در نهاوند مرمت شد

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند از مرمت خانه تاریخی «صمصام» در این شهرستان خبر داد.

خانه تاریخی «صمصام» در نهاوند مرمت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محسن جانجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانه تاریخی صمصام در نهاوند با ۶۰۰ مترمربع مساحت در دو طبقه در خیابان فجر اسلام، پشت مسجد شهید حیدری واقع شده که با تلاش این اداره‌کل مرمت شد.

وی بیان کرد: مرمت این بنای تاریخی که طی ماه‌های اخیر آغاز شد، در مهرماه امسال به اتمام رسید که در این فاز مرمت، استحکام‌بخشی دیوارهای آسیب دیده، اجرای کانال دفع رطوبت، مرمت جداره‌ها انجام شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: به منظور کنترل و نظارت بیشتر از آثار ثبتی، کارکنان میراث‌فرهنگی شهرستان روزانه از این آثار تاریخی بازدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: خانه صمصام‌نظام مربوط به اواخر دوره قاجار است و در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۵۰۴۲ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

محوطه‌سازی سراب فارسبان نهاوند

وی در ادامه از اتمام فاز چهارم محوطه‌سازی سراب فارسبان نهاوند خبر داد و گفت: طی سه سال اخیر اقدامات زیرساختی متعدد و قابل توجهی در حوزه‌گردشگری نهاوند اجرایی شد ولی زیرساخت‌هایی که کرونا اجازه نداد گردشگران با استفاده از آن لذت ببرند.

جانجان افزود: این اقدامات شامل ساماندهی مبلمان محیطی و اجرای سنگ فرش به صورت طبیعی، ساخت نیمکت و اصلاح سکوهای نشیمن داخل محوطه سراب در فاز چهارم ساماندهی، با اعتبار ۲ میلیارد ریال و اجرای برج نوری در داخل سراب با اعتبار ۴ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول